منطقه آزاد تجاری فرصت بزرگی برای مغان و استان اردبیل است

اردبیل- ایرنا- نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌ آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز گفت: منطقه آزاد تجاری فرصت بزرگی برای منطقه مغان و استان اردبیل است تا بتوانیم آنهایی را که به فکر انزوای ایران هستند، مایوس کنیم چرا که ایران از این دروازه می‌تواند به بازارهای اوراسیا و قفقاز راه یابد و این مساله از لحاظ روابط خارجی خیلی اهمیت دارد.

ابراهیم فهیمی گیگلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح برنامه‌های خود برای تحقق مطالبات حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: حوزه انتخابیه مغان قطب اصلی و مهم کشاورزی استان اردبیل به شمار می رود و یک منطقه مرزی است که می‌تواند در ارتباطات و اشتراک علایق با کشور همسایه موثر باشد که تحقق این امر هم در مسائل استان و هم در مسائل کشور مهم خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم احداث زیرساخت‌های ارتباطی ریلی در منطقه ادامه داد: راه‌آهن در حال احداث اردبیل باید به منطقه مغان برسد، همان طور که در طرح و برنامه پیش‌بینی شده و ما هم به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد، اصلاندوز و بیله‌سوار ادامه داد: اصولا زیرساختهای ارتباطی اعم از بندر خشک، بارانداز ریلی و در کنار آن فعال‌تر شدن گمرک و استفاده از منطقه آزاد تجاری، تراز تجاری ما را تقویت می‌کند و در صورت راهیابی به مجلس برای تحقق آنها تلاش خواهم کرد.

فهیمی با اشاره به محرومیت استان اردبیل در زمینه زیرساخت‌ها گفت: جبران این عقب ماندگی‌ها در گرو وحدت و هماهنگی نمایندگان و تصمیم مجمع نمایندگان به ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز است ضمن اینکه باید در تعامل با مدیران استانی و وزارتخانه‌ها برای تامین منابع و توسعه استان تلاش کنیم.

منطقه کشاورزی مغان نباید بحران آب داشته باشد

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز گفت: دشت مغان قطب مهم کشاورزی استان اردبیل و کشور به شمار می رود و به همین علت، با وجود منابع آبی مهم، این منطقه نباید با بحران آب مواجه شود و بر این اساس باید دیپلماسی آب را فعال کرده و از دیپلماسی آب استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: به دلیل موقعیت مرزی منطقه مغان، مناسبت‌ها با کشور همسایه و علایق دو طرف باید تقویت و گمرکات فعال شود.

فهیمی بیان کرد: منطقه آزاد تجاری موقعیت و فرصت بزرگی برای منطقه مغان است تا بتوانیم آنهایی را که به فکر انزاوی ایران هستند، مایوس کنیم چرا که ایران از این دروازه می‌تواند به اوراسیا و قفقاز راه یابد و این مساله از لحاظ روابط خارجی خیلی اهمیت دارد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار همچنین گفت: استان اردبیل و منطقه مغان امن‌ترین نقطه ایران محسوب می شود اما برای تداوم این امنیت باید به تامین زیرساختهای اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی و درمانی هم فکری بکنیم.

وی با اشاره به مشکلات و ضعفهای منطقه مغان در زیرساختهای بهداشت و درمان و لزوم توجه ویژه مسئولان به این مساله گفت: در حوزه بهداشت و درمان ضعف و محرومیت داریم، به خصوص در شهرستان اصلاندوز بیمارستان و پزشک متخصص نداریم و باید امکانات در شان مردم حوزه انتخابیه فراهم شود.

صنایع تبدیلی ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی در مغان دارد

فهیمی در ادامه، بیکاری جوانان را از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: صنایع تبدیلی ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی در منطقه مغان دارد و در این زمینه باید شرایط مساعد و زیرساخت‌ها فراهم شود تا بخش خصوصی به حضور و سرمایه گذاری در منطقه رغبت بیشتری داشته باشد.

وی گفت: می‌توان با ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی در استان اردبیل که استانی تولید محور و محصول محور است، برای هزاران نفر زمینه اشتغال ایجاد و مشکل بیکاری و دغدغه معیشتی در این منطقه را برای همیشه حل کرد.

نامزد دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد ، اصلاندوز و بیله‌سوار در خصوص ابزارهای نظارتی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی نمایندگان نظارت است و نماینده باید از ابزارهای نظارتی قانونی اعم از تذکر، سوال و یا استیضاح استفاده کند.

قوانین مصوب باید پاسخگوی نیازهای حقیقی و حقوقی مردم باشد

فهیمی تصریح کرد: قوانین باید به صورت عینی، واقعی و حقیقی تصویب و قانون بودجه طوری نوشته شود که تمام نیازهای حقیقی و واقعی با اولویت‌بندی در این قانون لحاظ شود و اجرای آن برای دولت هم امکان پذیر باشد.

وی ادامه داد: جایی که بر اساس بررسی‌های کارشناسی ایجاب کند، نماینده باید ورود کند و حتی اگر نیاز باشد از ابراز تحقیق و تفحص استفاده کند ولی همه اینها باید مبتنی بر نظریات کارشناسی باشد و خدای نکرده مبتنی بر میل و امیال اشخاص، نماینده و مجریان نباشد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس آباد اصلاندوز و بیله سوار افزود: اگر چنانچه از قوانین تخطی شده یا ترک فعل شده یا به نحوی از انحا اگر در اجرای برنامه‌ها انحرافی به وجود آمده باشد، نماینده باید به عنوان چشم بینای ملت این انحراف را ببیند و برای ساماندهی امور و اجرای قانون در مسیر درست از ابزارهای قانونی استفاده کند.

فهیمی گفت: این که قوانینی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و یا بررسی می‌شود، تمرکز باید بر روی حل مسائل بوده و اولویت باید با لوایح ارائه شده از سوی دولت باشد چرا که دولت امکانات بیشتری برای تدوین کارشناسی لایحه دارد.

وی بیان کرد: دولت معمولا درگیر حل مسائل و مشکلات مردم و پروژه هاست و در واقع دولت بر زندگی و معیشت مردم تاثیر عمیق دارد و دولت بیشتر در جریان امور مردم است و به همبن علت اگر دولت با پایه‌های کارشناسی به مسائل ورود کند و مساله‌محور و موضوع‌محور باشد، قوانینی که به تصویب می‌رسد از پختگی بیشتری برخوردار خواهد بود.

وزن کارشناسی لوایح بالاتر است/ دولت شناخت بهتری از مسائل و مشکلات مردم دارد

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس آباد اصلاندوز و بیله سوار افزود: دولت در لوایحی که ارائه می کند، به هر حال بار مالی و و مسائل پیش روی اجرای آن را مد نظر قرار می‌دهد و در نتیجه عملکرد آن بهتر خواهد شد و در عین حال، این امر نافی ارائه طرحهای کارشناسی از سوی نمایندگان ملت نیست و نمایندگان باید قدرت خود را از طریق ارائه طرح اعمال کرده و از مشکلات مردم گره گشایی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت راهیابی به مجلس چه برنامه‌ای برای تحول در نهاد قانونگذاری خواهید داشت، گفت: مجلس باید به کار کارشناسی اهمیت داده و از نظرات مرکز پژوهش‌های مجلس در بررسی و تدوین قوانین استفاده کند.

فهیمی گفت: با مرور زمان ممکن است بین قوانین مصوب تزاحم و یا تضاد شکل بگیرد و به همین علت اولویت مجلس باید قانون گذاری باشد تا از تزاحم و تضاد بین قوانین و مشکلات ناشی از آن برای مردم بکاهد و در این صورت است که مجریان قانون مسائل مبتلا به مردم را با مشکلات کمتری حل و فصل می‌کنند.

نظرات رئیس هیات رئیسه مجلس باید بازتاب دهنده رای اکثریت نمایندگان باشد

وی با تاکید بر لزوم توجه به موضوع دیپلماسی پارلمانی گفت: مجلس باید به توسعه مناسبات و روابط بین‌الملل با اولویت به کشورها و دولت‌های همسایه توجه ویژه داشته باشد و بتواند در ارتقای اثرگذاری منطقه‌ای و حضور بین‌المللی کشور نقش آفرینی کند.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص نقش و جایگاه نمایندگان و ضرورت آسیب شناسی اداره مجلس اظهار کرد: این مساله جزو مسائل داخلی مجلس است که باید آنجا مطرح و بررسی شود و نظر جمع حاکم شود و سیاست، رویه و برنامه هیات رئیسه مجلس هم باید تابع نظر جمعی نمایندگان باشد.

فهیمی ادامه داد: بدیهی است که رئیس مجلس باید دیدگاه همه نمایندگان را در نظر بگیرد و نظرش، نظر عموم مجلسی‌ها باشد و در واقع رئیس مجلس اگر از طرف همه نمایندگان صحبت و با قدرت مطلبی را طرح کند، پیگیر باشد و نتیجه‌ را به ملت و به دنیا اعلام کند و این گونه قدرت داشتن رییس مجلس خوب است اما شرط آن این است که خروجی این فرایند، نظر همه نمایندگان باشد و نه صرفا نظر رییس مجلس و یا حتی هیات رئیسه باشد و در یک کلام می توان گفت که اگر رئیس مجلس و هیات رئیسه، نظر مجلسی‌ها را نمایندگی کنند، هر اندازه قوی ظاهر شوند، خوب است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایسنا : ویدیو/ صعود یاران جادوگر به فینال کنفرانس غرب NBA

ایرنا : آب تالاب آق‌قلعه نقده سرریز کرد

ایسنا : بازدیدرئیسی از پروژه ترانزیتی جاده‌ای و ریلی ارس به‌عنوان بخشی از کریدور شرق-غرب

ایرنا : ابلاغ بیش از ۵۰ بخشنامه و آیین نامه در راستای اجرای قانون جوانی جمیت

ایسنا : حمایت غذایی از ۱۶۹۰ کودک یزدی/بهبود رشد در نیمی از این کودکان

ایلنا : احتمال کاهش نرخ تورم کم است/ خریداران هیجانی ارز، فروشنده شدند

ایلنا : قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

ایرنا : پارادوومیدانی قهرمانی جهان؛ مدال پاپی هم پس گرفته شد

ایرنا : ۱۲ هزار و ۹۰۹ واحد نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی به مرحله پی سازی رسید

ایسنا : برگزاری نخستین گفتاورد ملی نخبگان در چهارمحال و بختیاری

ایسنا : سرمایه‌گذاران بومی به ظرفیت‌های سرمایه گذاری درون استان ورود کنند

ایسنا : آمیختن سبک زندگی کریمانه با هنر آن را نهادینه می‌کند

ایلنا : بازدید رئیسی از پروژه ترانزیتی جاده‌ای و ریلی ارس به‌عنوان بخشی از کریدور شرق-غرب

مهر : پذیرش ورود VAR به ایران سخت بود/همه داوران لایسنس می‌گیرند

ایلنا : قیمت بیت کوین و ارز‌های دیجیتال امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

ایسنا : میانگین زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی بجنورد ۴ دقیقه است

ایسنا : تمام داوران ایرانی لایسنس VAR می‌گیرند

ایسنا : جواب تست هیچ‌کدام است!

ایسنا : تاج: VAR با ورود زنان به ورزشگاه در ارتباط است

ایسنا : تاکید امام رضا(ع) در ارزیابی‌ها بر محور تقوا و پاکی افراد بود

ایسنا : ایلان ماسک برای راه‌اندازی استارلینک وارد اندونزی شد

ایلنا : برنامه‌های موزه‌های دفینه در هفته میراث فرهنگی اعلام شد

مهر : افزایش ۳۸ درصدی مشترکان آب و فاضلاب تهران طی ۱۰ سال

مهر : برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) باحضور خدام حرم مطهر رضوی در ایلام

ایسنا : کم‌آبی در قزوین و راه‌هایی که می‌توان با این چالش مقابله کرد

مهر : مکاشفه دولت از ظرفیت دستان صنعت‌ساز/ قدری دیر اما غنیمت!

صدا و سیما : سومی پورتو با پاس گل طارمی، بیستمین قهرمانی اسپورتینگ

ایسنا : یارانه ۳۰۰ هزار تومانی امشب واریز می‌شود

ایرنا : حزب‌الله به دنبال کور کردن سامانه‌های رصد اسرائیل است

مهر : استقبال مردم علی آباد کتول از پرچم متبرک حرم امام رضا(ع)

ایرنا : جریمه میلیاردی، فرجام قاچاقچی لوازم خانگی در ملایر

ایرنا : «اعزام نیرو به اوکراین»؛ درخواست «زلنسکی» از ناتو برای نخستین بار از آغاز جنگ با روسیه

ایلنا : اعلام ۵ راهبرد ستاد اربعین استان تهران

ایلنا : انتقال گاز ترکمنستان به ترکیه از مسیر آذربایجان و گرجستان

ایسنا : واکنش چمران به قطع درختان بوستان چیتگر و ساخت هتل پنج ستاره در پارک‌های جنگلی تهران

مهر : تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۵ سال به تاجیکستان سفر کرد

تسنیم : مستندسازان روایت زیست بوم استان خود را جدی دنبال کنند

ایلنا : سفر فرستاده کاخ سفید در امور اسرا به دوحه

ایرنا : بیشترین فراوانی گونه‌های جانوری آذربایجان‌شرقی کدامند؟

ایسنا : آخرین وضعیت واردات نهاده‌های دامی در بنادر کشور

ایسنا : رفع محدودیت بارداری در سنین زیر ۱۸ و بالای ۳۵ سال/ تشکیل کارگروه مقابله با سقط عمدی

تسنیم : وزارت بهداشت: باورهای نادرست درباره فرزندآوری را اصلاح کردیم

ایسنا : کیفیت هوای امروز تهران چگونه است؟

ایرنا : استاندار لرستان: مدیریت کارآمد در هنگامه حوادث خسارات را به حداقل می رساند

ایلنا : در شرایط سخت فعلی به جای اینکه خرید از کشاورز انجام شود چند دلال و سلطان اقدام به واردات می کنند

ایلنا : به جای خرید گندم و جو از کشاورز چند دلال و سلطان اقدام به واردات می کنند

ایرنا : هتریک شهسواری در کسب سهمیه المپیک؛ کاپیتان مسافر پاریس شد

ایرنا : هتریک شهسواری در کسب سهمیه المپیک /کاپیتان مسافر پاریس شد

ایرنا : کتاب شعر «سه‌تاک»  شاعر دشتستانی وارد بازار نشر شد

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید