۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۳۷
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85463002
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گلایه عضو شورای شهر اهواز از وعده های محقق نشده شهردار 

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۳۷
کد خبر: 85463002
گلایه عضو شورای شهر اهواز از وعده های محقق نشده شهردار 

اهواز - ایرنا - عضو شورای شهر اهواز با ابراز گلایمندی از محقق نشدن وعده های شهردار این کلانشهر گفت: شورا باید به دنبال منافع مردم باشد و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل در امور مردم است بنابراین یک عضو شورا باید به دنبال منافع شهر و مردم باشد.

به گزارش یکشنبه ایرنا سیدناصر مهداوی با حضور در خبرگزاری ایرنا در خصوص اتفاقات به وجود آمده در شورای شهر اهواز بیان کرد: در ۲ سال و نیم گذشته، طرح بسیاری از موارد در شورا، به نفع مردم نبود و حتی برخی از اعضا مخالفت کردند اما با این وجود به رای‌ گذاشته شد. حال چه اتفاقی رخ داده که عده‌ای در صحن علنی شورا حاضر نمی‌شوند؛ آیا این غیبت به نفع مردم است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: طبق قانون یکی از شرایط لازم برای احراز صلاحیت شهردار، سکونت وی در همان شهر است تا به مشکلات آن منطقه اشراف داشته باشد؛ لذا ما از روز اول اصرار داشتیم که آقای شهردار، خانواده خود را در اهواز ساکن کند اما بنا به دلایلی این شهر را برای سکونت مناسب ندید.

وی در ادامه به موضوع مدارک شهردار اشاره کرد و افزود: در شهریورماه ۱۴۰۰ مدارک و مستنداتی از سوی شهردار ارائه شد که فرمانداری اهواز پس از بررسی، به صراحت اعلام کرد که وی فاقد مدارک لازم برای احراز تصدی شهرداری است اما دوستان این موضوع را قبول نداشته و کار را به وزارت کشور کشاندند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: شهردار اهواز در ابتدای فعالیت کاری خود وعده های بسیاری همچون حل مشکل قطار شهری را داد که تاکنون هیچ پیشرفتی در این زمینه نداشتیم و اقدامات صورت گرفته در مباحث حقوقی متروی اهواز، ناشی از پیگیری های استاندار و رییس کل دادگستری بود همچنین در بحث جذب سرمایه گذار تاکنون هیچ گونه اقدامی جدی در شهر انجام نشده است. نابسامانی ورودی های شهر اهواز از دیگر مشکلات است که تاکنون هیچ اتفاقی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: توسعه و تنوع فضای سبز و همچنین توسعه و بهبود شرایط شهر بازی اهواز از دیگر وعده های شهردار بود که هنوز محقق نشده است. در حالی که دیگر کلان شهرها و حتی برخی از شهرهای استان نیز به لحاظ فضای سبز، پارک و شهر بازی شرایط بهتری دارند. متاسفانه در این مدت نه پارکی ایجاد شده و نه فضای سبزی بر سرانه اهواز اضافه شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به تبعیض در ارائه خدمات به مناطق مختلف شهر گفت: شعار دولت سیزدهم توجه به مناطق محروم و کم برخوردار است که متاسفانه در این مناطق اقدام اساسی از سوی شهرداری صورت نگرفته و اگر هم کاری انجام شده با دلسوزی سپاه بوده است.

عضو شورای شهر اهواز به آسفالت‌های نمایشی در شهر اهواز اشاره کرد و گفت: قرار بود توجه شهرداری به مناطق کم برخوردار باشد اما یک سری آسفالت‌های نمایشی را برای تبلیغات انجام داده و به دیگر مناطق که احتیاج بیشتری به آسفالت دارند توجهی نمی شود.

وی همچنین به ضعف شهردار اهواز در زمینه شفافیت مالی با محوریت هزینه کرد عوارض آلایندگی اشاره کرد و بیان کرد: متاسفانه مباحث مالی در شهرداری، خیلی بسته و تنها بین چند نفر انجام می‌شد و شورا از این موضوع بی اطلاع بود همچنین ریز هزینه های عوارض آلایندگی به ما اعلام نمی‌شد از طرفی در بحث متمم و تفریغ بودجه ابهاماتی وجود داشت که شفافیت در این موضوعات همواره از اهمیت زیادی برخوردار است.

مهداوی گفت: بخش عظیمی از بودجه شهرداری به جای اینکه صرف زیرساخت ها و اقدامات اساسی شود صرف خرید گل، گلدان، برج نوری و درشکه کردند که کار بسیار ساده ای است اگرچه ما چیزی به عنوان گل در سطح شهر ندیدیم و فقط سندسازی شده است.

گلایه عضو شورای شهر اهواز از وعده های محقق نشده شهردار 

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای اسلامی کلانشهر اهواز در ادامه به طرح جامع شهر اهواز اشاره کرد و افزود: عدم اجرای این طرح، فرصتی برای زمین خواران ایجاد کرده تا زمین‌های شهر را تصرف کنند و شهردار از این موضوع مطلع است.

عضو شورای شهر اهواز عملکرد شهرداری در موضوعات فرهنگی را بسیار ضعیف دانست و گفت: عید نورزوز و عید سعید فطر را پشت سر گذاشتیم اما هیچ اتفاقی در شهر حاصل نشد و مردم از این بابت ناراحت شدند. حوزه فرهنگی شهرداری اهواز معطل است زیرا متصدی کار بر عهده فردی بوده که اصلا با این موضوع بیگانه است.

وی افزود: با وجود اینکه مباحث فرهنگی مهمترین و حساس‌ترین بخش هر شهری است اما یک شبه فردی را استخدام شد و تصدی امور را به وی واگذار می کنند. استان خوزستان به لحاظ تاریخی، دینی و تنوع اقوام بسیار خاص بوده و سرشار از شخصیت‌های بزرگ است اما هیچ کدام از آنها به مردم معرفی نمی‌شود.

مهداوی گفت: مردم از ما انتظار دارند که نسبت به حل مشکلات‌ موجود تلاش کرده و یک کار جدیدی در شهر انجام شود. اهواز چالش های بسیاری دارد به همین دلیل شهردار آن باید ۱۰ برابر دیگر کلانشهرها کار کند تا عقب ماندگی ها با سرعت بیشتری جبران شود که این امر تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: یک شهردار باید از طریق پیگیری های خود، اعتبار جذب کند نه اینکه با تکیه بر منابع داخلی شهر مدام هزینه کند اگرچه قرار بود با جذب سرمایه‌گذار، مشکل کمبود اعتبار شهرداری حل شود.

عضو شورای شهر اهواز در خصوص غیبت برخی اعضای شورا گفت: رسیدگی به بحث غیبت‌ها باید توسط شورای حل اختلاف استان انجام شد و طبق قانون فرمانداری در این خصوص، مرجع رسیدگی به غیبت اعضا نیست. اما سوال اینجاست که چرا دوستان نظر فرماندار قبل در خصوص احراز صلاحیت شهردار را رد می کنند اما نظر اکنون فرمانداری در خصوص غیبت ها که به نفع‌شان بوده را تایید می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نهادهای نظارتی از این موضوعات مطلع هستند افزود: بارها با بازرسی استان، نامه‌نگاری کردیم و نهادهای نظارتی را در جریان قرار دادیم و منتظر جواب آنها هستیم اما در کل ما از عملکرد شهردار راضی نیستیم زیرا حق شهروندان به خوبی ادا نشده است.

مهداوی در خصوص برگزار نشدن جلسات شورای شهر گفت: کسانی که مسبب این وقفه و ارائه نکردن خدمت‌رسانی به مردم هستند باید پاسخگو باشند. مگر ما در ۲ سال و نیم گذشته، صحن شورا را ترک کردیم که اکنون عده‌ای حاضر به شرکت در نشست ها نیستند.

وی در پایان افزود: ما باید از قانون تمکین کنیم و افراد غایب در نشست های شورا نیز باید به احترام مردم از قانون پیروی کنند.

نشست برکناری شهردار اهواز، چهارشنبه پنج اردیبهشت به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای شورای شهر برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : ادامه افتخارآفرینی نسل طلایی ژیمناستیک ایران؛ نیکخو در دارحلقه قهرمان شد

تسنیم : پیولی: بهترین تیم بین تیم‌های معمولی بودیم!

ایرنا : میزان تخصیصی بودجه نگهداری راههای لارستان ناچیز اعلام شد

مهر : عملیات پرشمار رزمندگان فلسطینی در محور جبالیا

تسنیم : حزب زحمتکشان

تسنیم : کردستان| همایش شعر شمیم رضوی در سریش‌آباد

ایسنا : مقر فرماندهی عملیات ارتش اشغالگر هدف حملات مقاومت همزمان با جنایات صهیونیست‌ها

مهر : نویسنده کانادایی جایزه پرنس آستوریاس ۲۰۲۴ را برد

ایسنا : رکورد وزیر ورزش پیشین بعد از ۲۹ سال شکسته شد

ایسنا : ارتقاء ویژگی‌های شخصیتی، مولفه مهم کارآفرین شدن است

مهر : ریشه حکمت‌ها و ضرب‌المثل‌های فارسی در قصه‌های جورواجور

مهر : کاروان بزرگ زیارتی گلستان به مشهد مقدس مشرف می شوند

ایلنا : تکلیف بدهی دولت به تامین اجتماعی چه می‌شود؟

ایسنا : ترویج فرهنگ صلح و سازش وظیفه هر انسان مومن و مسلمان است

ایرنا : پایداری تولید و مصرف مرغ؛ دستاورد دولت سیزدهم

ایرنا : شهردار مشهد: بارندگی رگباری دیروز مشکلی در منطقه سپاه ایجاد نکرد

مهر : اتخاذ تمهیدات ترافیکی برای برگزاری مسابقه دوچرخه سواری در البرز

مهر : صدور سند اولین گام اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات غیرمنقول

تسنیم : اجرا و ادامه بهسازی 93 درصد روستا‌های همدان

ایرنا : البرز رتبه نخست رویداد ملی جایزه جوانی جمعیت را کسب کرد

ایسنا : هوش مصنوعی چه کمکی به بازار نشر می‌کند؟

تسنیم : شهرکرد| جسد سبحان هنرمند پس از 28 روز غرق شدن پیدا شد

ایسنا : کسب مدال طلای مسابقات بین‌المللی مهارت توسط دانش آموزان سیستان و بلوچستان

ایسنا : روستای یک‌نفره

ایلنا : جلسه فوق‌العاده برای بررسی وضعیت بازار سرمایه در هفته جاری برگزار شود

ایلنا : ایران رایزن فرهنگی ایران به غزه می‌فرستد

مهر : قیمت گذاری محصول جو قربانی کم کاری شده است

تسنیم : شهادت ده‌ها بیمار و مجروح در غزه بر اثر بسته شدن گذرگاه رفح

ایرنا : مرادی: داوران ایران از پاک‌ترین اقشار فوتبالی هستند/ کمک داوران لایسنس می‌گیرند

مهر : بهبود کیفیت زندگی بیماران دیابتی با انسولین‌های نسل جدید

تسنیم : 4 گردشگر خانم مفقودشده در "کول خرسون" دزفول پیدا شدند

صدا و سیما : سفر تیم فوتبال دختران کمتر از ۱۵ سال ایران به تاجیکستان

ایسنا : خط انتقال فشار قوی گاز در هرمزگان تعمیر شد

صدا و سیما : پایان فصل اول برنامه برمودا

مهر : امکان پرداخت صدقات از طریق کارتخوان نانوایی‌ها وجود دارد

ایرنا : ۴۱ هزار و ۲۷۳ زوج فارسی آموزش هنگام ازدواج دیدند

صدا و سیما : اجماع استادان دانشگاه‌ها برای نگارش «درسنامه»

ایسنا : علامه علی کورانی درگذشت

ایرنا : ۲ هزار لیتر روغن موتور قاچاق در کاشمر کشف شد

مهر : یوتیوبم را پس از ۱۱ سال حذف کردند/از نقش زنان ایران شگفت‌زده هستم

تسنیم : بی‌پناهان در پناه رسول‌الله(ص)

تسنیم : پناه کوهی که پناه رسول‌الله(ص) شد

ایسنا : مزایده ۱۰۰ کانتینر چای خارجی و صدها تن برنج در هرمزگان

مهر : روابط عمومی حلقه اتصال ایجا مشارکت مردمی است

ایسنا : نحوه دریافت کارت آزمون امتحان نهایی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

ایرنا : موج گرما؛ هوای موقت خراسان شمالی

ایسنا : کرملین: مقدمات سفر پوتین به کره شمالی در جریان است

مهر : از ۵۴ هزار ساختمان در تهران ۱۵ درصد نمای کامپوزیتی دارد

ایلنا : ارایه خدمات امدادی به ۶۰۰۰ نفر گرفتار در سیل طی یک هفته اخیر

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید