افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۵۸ پروژه در شیراز طی سال گذشته


افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 658 پروژه در شیراز طی سال گذشته

شهردار شیراز با تشریح اقدامات شهرداری شیراز طی یک‌سال گذشته گفت: عملیات اجرایی ۶۵۸ پروژه با ارزش بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان طی سال ۱۴۰۲ آغاز و یا به افتتاح، بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدحسن اسدی در جمع اعضای شورای شهر شیراز با تشریح اقدامات شهرداری شیراز طی یکسال گذشته اظهار داشت: عملیات اجرایی 658 پروژه با ارزش بالغ بر 80 هزار میلیارد تومان طی سال 1402 آغاز و یا به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

وی افزود: سال 1402 بالغ بر 390 پروژه عمرانی به ارزش ریالی 25 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و علمیات اجرایی 268 پروژه با اعتباری افزون بر 55 هزار میلیارد تومان آغاز شد.

شهردار شیراز ادامه داد: همزمان با دومین سفر هیأت دولت به استان فارس نیز 62 پروژه با رویکرد‌های حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی به ارزش بیش از 21 هزار و 700 میلیارد تومان در مهرماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید و یا کلنگ عملیات اجرایی آنها به زمین زده شد.

اسدی یادآور شد: کلنگ‌زنی خط 4 مترو، کلنگ‌زنی خط ارتباطی خطوط 1 و 4، افتتاح بازار بزرگ پروتئین شیراز، افتتاح پروژه‌های زیست محیطی محل پردازش و دفع پسماند‌های برمشور، افتتاح پردیس سینمایی استاد امین تارخ، نوسازی خودرو‌های حمل‌ونقل عمومی، رونمایی آبنمای هوشمند، اجرا و اتمام لوله‌گذاری محور دروازه قرآن، افتتاح برخی از باغات مهربانو، تعریض پل سلمان فارسی و آغاز عملیات اجرایی سالن‌های سرپوشیده ورزشی از جمله این پروژه‌ها بود که با حضور وزیر کشور در حاشیه سفر دوم دولت سیزدهم به استان فارس و شهر شیراز افتتاح شدند و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

وی ادامه داد: اسفندماه سال گذشته نیز عملیات اجرایی 348 پروژه با ارزش بیش از 44 هزار و 676 میلیارد تومان با حضور وزیر کشور افتتاح و کلنگ‌زنی شد که ایستگاه و کراس اوور دولت خط 2 مترو، ایستگاه رحمت خط 2 مترو، پل شماره 3 تقاطع نواب-کمربندی-احمدبن موسی (ع) تکمیل تونل غربی فاز اول خط 2 مترو و افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مناطق 2، 3، 4، 5، 8، 9 و 10 در شمار این پروژه‌ها بود.

شهردار شیراز اظهار کرد: سال گذشته علاوه بر جهش عمرانی، شاهد آعاز جهش آسفالت رز معابر و کوچه‌های خاکی مناطق مختلف شهرداری بودیم.

وی همچنین لوله‌گذاری آب‌های سطحی در سال 1402 را از شاخص‌ترین اقدامات مدیریت شهری ذکر کرد و گفت: 51 کیلومتر لوله‌گذاری در دروازه قرآن، شهیدان یغمور و سایر نقاط شهر انجام شد.

راه‌اندازی نوبت شب در پروژه‌های عمرانی

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی نوبت شب در پروژه‌های عمرانی و اجرای پروژه‌های بزرگ با نوبت‌های چندگانه و شبانه‌روزی و تحویل پیش از موعد پروژه‌های عمرانی از جمله پروژه تعریض پل سلمان فارسی و دور برگردان شهید چمران اشاره کرد.

شهردار شیراز با بیان اینکه طی سال گذشته 8 هزار و 588 میلیارد تومان از مطالبه پیمانکاران پرداخت شده است، گفت: 4 هزار میلیارد تومان از تسهیلات و اوراق مشارکت نیز تسویه شده است. همچنین 250 هزار مترمربع از پلاک‌های مورد مسیر پروژه‌های عمرانی تملک شده است.

وی به حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز در سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: برگزاری دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز و انعقاد هفت تفاهم‌نامه همکاری سرمایه‌گذاری با اعتبار 140 هزار میلیارد رالم، برگزاری چهارمین دوره از سلسله نشست‌های تخصصی «آسیب‌شناسی، رفع چالش‌ها و توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز» با محوریت تنوع بخشی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری و با تاکید بر فرصت‌های مولد، برگزاری پنجمین دوره از سلسله نشست‌های تخصصی «آسیب‌شناسی، رفع چالش‌ها و توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز» با موضوع سازوکار‌های افزایش مشارکت مردمی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری از جذب سرمایه‌های خرد از مهمترین اقدامات اجرایی این حوزه بود.

شهردار شیراز همچنین اضافه کرد: سال گذشته و در بخش فرهنگی، اجتماعی و ورزشی یک فرهنگسرا و سرای محله افتتاح و یک فرهنگسرا کلنگ‌زنی شد، همچنین یک مکان ورزشی روباز و رو بسته بهره‌برداری و 25 پروژه کلنگ‌زنی شد. 3 باغ خانواده و باغ بانوان نیز در سال گذشته افتتاح و عملیات اجرایی یک باغ دیگر آغاز شد.

تخصیص 3 درصد از بودجه عمرانی به محرومیت‌زدایی

به گفته وی، معادل 3 درصد از بودجه عمرانی، 3 درصد از کل اعتبارات عمرانی شهرداری نیز به امر محرومیت‌زدایی و تدوین سند محرومیت‌زدایی جهت 40 محله هدف شهر و همچنین مسجد محوری اختصاص داده شد.

اسدی همچنین از بهره‌برداری یک ایستگاه آتش‌نشانی، نوسازی ایستگاه‌ها و تجهیز ایستگاه‌های در حال ساخت اشاره کرد و افزود: سال گذشته در بخش بهداشت محیط شهری نیز خاکبرداری و عایق‌بندی سلول شماره 5 دفن پسماند عادی و سلول شماره 3 دفع پسماند عفونی و لاگون ذخیره‌سازی روان‌آب بیوکمپوست انجام شده و همچنین عملیات اجرایی درمانگاه محل دفن بهداشتی پسماند، دیوار پیرامون سلول دفن پسماند عفونی، احداث مجتمع آموزش شهروندی و خط سوم تفکیک صنعتی پسماند‌های عادی آغاز شد.

شهردار شیراز بیان کرد: سال گذشته 12 بوستان افتتاح و 9 بوستان در دستور احداث قرار گرفت و 33 پروژه نورپردازی شهری، یک پروژه آبنمای هوشمند، 155 مورد المان حجمی و مناسبتی، 1814 مورد بهسازی تابلو تصاویر شهدا و 94 مورد ساخت تابلو تصاویر شهدا انجام شد.

اسدی، راه‌اندازی پروانه دو مرحله‌ای، اجرای سیستمی توافقنامه‌ها با امضای الکترونیک، تصویب ضوابط بافت‌های فرسوده، صدور پروانه 724 واحدی در بافت فرسوده، کاهش مدن زمان صدور پروانه از 62 روز در موافقت اصولی‌های اینترنتی به 45 روز، کاهش مدن زمان صدور پروانه از 179 روز در پروانه‌های اینترنتی به 59 روز در پروانه شهرسازی و پاسخگویی به تعداد 26034 پاسخ استعلام آپارتمان‌های مسکونی به صورت شهروند سپاری و بدون حضور ارباب رجوع را بخشی از اقدامات شاخص معاونت معماری و شهرسازی شهرداری شیراز برشمرد.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی شده در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک نیز گفت: خرید 123 دستگاه اتوبوس درون‌شهری، نوسازی یک‌هزار دستگاه تاکسی، خرید 45 دستگاه ون، نصب و راه‌اندازی دوربین‌های نظارت تصویری، هوشمندسازی پارکینگ‌های طبقاتی از مهمترین این اقدمات بوده است.

شهردار شیراز همچنین گفت: در راستای چابک سازی سازمان با اجرای مصوبه تشویق بازنشستگی، 448 نیز بازنشسته شدند.

تهیه، تولید و تصویب شرایط احراز پست سازمانی جهت مدیران در شورای اسلامی شهر برای 212 پست سازمانی از دیگر مواردی بود که اسدی به آن پرداخت.

وی گفت: تدوین سند محرومیت‌زایی جهت 40 محله هدف در فاز اول و همچنین تدوین سند جهت تعداد 112 محله در فاز دوم، تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی شهرستان شیراز و تهیه دستورالعمل اجرایی آن، اجرای بالغ بر 171 پروژه و یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار در راستای محرومیت‌زدایی از سطح شهر و تدوین برنامه 5 ساله 1400-1404 شهرداری با 63 راهبرد 152 کلان پروژه و 986 پروژه را از مهمترین برنامه‌های بخش برنامه و بودجه عنوان کرد.

تقدیر وزیر کشور از شهرداری شیراز به عنوان شهرداری برتر در حوزه نگهداری بهینه، مدیریت و بهره‌برداری از ناوگان حمل‌ونقل عمومی، انتخاب شهرداری شیراز به عنوان عضو هیئت‌مدیره انجمن کلانشهر‌های مهم جهان، رتبه برگزیده در نخستین رویداد جایزه استانی جوانی جمعیت، انتخاب سازه کراس اوور خط 2 متروی شیراز به عنوان یکی از سه پروژه برتر دنیا، کسب عنوان نائب قهرمانی آتش نشانان شهرداری شیراز در مسابقات عملیاتی ورزشی کشور و…نیز از جمله موفقیت‌های کسب شده توسط شهرداری شیراز در سال 1402 بود که اسدی به آن اشاره کرد.

وی اضافه کرد: شهرداری شیراز طی یکسال اخیر موفق به کسب کرسی در هیئت مدیره اتحادیه شهر‌های تاریخی برای دومین بار متوالی شد.

شهردار شیراز همچنین رونمایی از سردیس سعدی در پارک دوستی بین‌المللی نانجینگ، برگزاری رویداد فرهنگی نمایشگاه جاذبه‌های شیراز با همکاری سفارت ایران در سئول کره جنوبی، حضور در جلسات کارگروه تدوین استراتژی متروپلیس، دیدار با وزیر تجارت عمان و پیگیری خواهر خواندگی شیراز-مسقط و… را نیز از موفقیت‌های این مجموعه در حوزه اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل ذکر کرد.

تعریف بسته پروژه‌های عمرانی با هدف امیدآفرینی

اسدی افزود: در راستای امیدآفرینی و ارتباط با مردم نیز بسته پروژه‌های عمرانی با اعتباری بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان تعریف شد، همچنین اجرای نهضت پاسخگویی مدیریت شهری شیراز، برگزاری تور‌های بازدید شهروندان، دانشجویان، دانش‌آموزان، یاوران شورا و اقشار مختلف مردم از پروژه‌های عمرانی، برگزاری سلسله نشست‌های خبری روایت امید، حضور شهرداری شیراز در نمایشگاه ملی شهریران، تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و حضور مسئولان شهرداری در شبکه‌های ملی و استانی توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.

وی به آمار عملکرد سال گذشته در حوزه اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل هم اشاره کرد و گفت: در این حوزه شاهد تلاش شبانه‌روزی مجموعه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز بودیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه شاهد رشد جهش چشمگیری در تبایغات شهری با رویکرد اطلاع‌رسانی بوده‌ایم، تعداد برنامه‌های تولیدشده شهرداری در صداوسیما را اعلام و عنوان کرد: با همت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل، 200 برنامه رادیویی و 229 برنامه تلویزیونی طی سال 1402 تولید شده است.

وی همچنین به کسب رتبه برتر تولید و بازدید‌های اخبار، اقدامات و برنامه‌ها در وبگاه رسمی مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز نیز اشاره کرد.

اسدی تصریح کرد: پروژه‌های محرومیت‌زدایی، پروژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، بزرگراه 55 متری حافظ و تقاطعات مربوطه، تقاطع غیرهمسطح نواب صفوی، زیرگذر زیرگذر گویم، ساختمان مرکزی شهرداری شیراز، تونل ملل، پل و مسیر زندگی، باغ موزه هنر، سد تنگ سرخ، مجتمع خدمات آموزشی شهرداری، تقاطع غیرهمسطح رحمت-قائم، پروژه شهید استوارر و تقاطعات مربوطه، اجرای عملیات خط 4 قطار شهری، اجرای عملیات فاز دوم خط 2 مترو، اجرای عملیات لینک ارتباطی خط 1 به 4 قطار شهری، آمفی تئاتر روباز و میادین شهری، دهکده گردشگری باغات و تملک باغات قصردشت، ورزشگاه‌های روباز، پروژه زندیه، تعریض بلوار دکتر شریعتی، عملیات اجرای سالن مطالعه و کتابخانه شهرداری و … را از مهم‌ترین برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز در سال جاری برشمرد.

انتهای پیام/424

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف ایتالیا در حمایت از فلسطین+ فیلم

ایرنا : انقراض گونه‌های زیستی در کشور شایع و نیازمند تغییر است

ایسنا : تجربۀ متفاوت اردیبهشتِ اصفهان در دهه کرامت

تسنیم : شرکت‌های آب و فاضلاب باید با دانش روز دنیا اداره شوند

ایسنا : اینفوگرافیک/ در مواجهه با سیل چه کنیم؟

تسنیم : "روابط عمومی" پل ارتباطی مردم و مدیریت شهری

تسنیم : آغاز عملیات نهضت ملی مسکن در شهرستان فلارد

تسنیم : اشتغال‌زایی 5 هزار مددجوی کمیته امداد بوشهر

ایسنا : تکمیل کارخانه تولید تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی در استان کرمان در آینده نزدیک

مهر : تکلیف اصلی جهاد تبیین بر عهده دستگاه‌ها و مسؤولان است

ایسنا : ناگفته‌های فرهاد توحیدی از «مست عشق»/ پیر شدیم

ایلنا : اشکالات زیرساختی برای مدیریت بارندگی‌های شدید در کلانشهر مشهد باید مشخص شود

ایسنا : درخواست غریب‌آبادی از رییس مجلس برای تحریم مقامات دخیل در سرکوب جنبش دانشجویی آمریکا

ایسنا : تأکید بر لزوم هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌های دینی و قرآنی بین ایران و عراق

تسنیم : دغدغه طلافروشان برطرف شد

ایسنا : مجلس بر مصوبه پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان اصرار کرد

مهر : تجمیع منابع در حمایت از فناوری‌های نوین سلامت

ایسنا : یک عمل جراحی خاص با ناخن‌گیر!

ایسنا : ضد حال کریستیانو رونالدو به توپچی‌ها

ایرنا : دریای کیش آرام است/ جزیره گرم‌تر می‌شود

تسنیم : رونمایی از طرح‌های قرارگاه شهید آوینی در خراسان جنوبی

ایرنا : هوای یک شهر خوزستان در وضعیت قرمز قرار گرفت

ایرنا :  ۱۶ هزار قمی از تجهیزات امانی هلال‌احمر بهره‌مند شدند

ایسنا : ورود سامانه بارشی به کشور طی سه شنبه

مهر : حضور ۴۶ پارک و ثبت ۷۰۲۶ محصول فناورانه در سامانه جان

ایسنا : یار بی همتا

ایرنا : سهرابیان: اردوی یک ماهه تیم ملی قایقرانی در روسیه برگزار خواهد شد

ایسنا : بسکتبال ذوب‌آهن می‌تواند با بازیکنان بومی به اوج برسد

تسنیم : مدال برنز پاپی در پارادوومیدانی جهان پس گرفته شد

ایرنا : برد دیپلماسی؛ از غرب آسیا به غرب آفریقا

تسنیم : استقبال اهل‌سنت از خادمان و پرچم امام رضا(ع)+فیلم

تسنیم : تاکید امیرعبداللهیان بر تعمیق روابط تهران - دوحه

مهر : نظامیان صهیونیست به شهرهای کرانه باختری حمله کردند

ایسنا : امام رضا(ع) با مناظرات علمی، حقانیت ائمه اطهار(ع) اثبات کردند

ایسنا : امام رضا(ع) با مناظره‌های علمی، حقانیت ائمه اطهار(ع) اثبات کردند

تسنیم : اینترنشنال محکوم مواد مخدر را فعال سیاسی جا زد

ایرنا : نمره «قابل قبول» به هوای تهران

ایرنا : فیلم| محفلی برای آگاه‌سازی جوانی جمعیت در مراغه

ایرنا : دهه کرامت محور وحدت و همبستگی اهل سنت و تشیع است

ایرنا : باغ‌های پسته پنج هزار میلیارد ریال خسارت دید/ سمنان کم‌بارش‌ترین استان

تسنیم : روز 226 طوفان‌‌الاقصی| تداوم حملات اسرائیل به مناطق نوار غزه

تسنیم : روز 226 طوفان‌‌الاقصی|تداوم حملات اسرائیل به مناطق مختلف غزه

مهر : بانوان با حفظ حجاب و مردان با خدمت صادقانه به وصیت شهدا عمل کنند

ایسنا : کشف انبار ۳۳ تن مواد خوراکی احتکاری و قاچاق در بازار تهران

مهر : ورزش اقشار خاص جامعه مورد توجه قرار گیرد

تسنیم : نماهنگ "تویی سایه‌ی سرم..." از محمدحسین پویانفر

مهر : کاهش مخاطب سینما در هفته‌ای که گذشت/کدام فیلم‌ها در قعرجدول هستند

تسنیم : اجرای سمفونی فلک الافلاک در روز ملی لرستان

صدا و سیما : آخرین هفته فعالیت دوره یازدهم مجلس

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید