۱۳ نامزد انتخابات مجلس در دانشگاه علم و صنعت چه گفتند؟


13 نامزد انتخابات مجلس در دانشگاه علم و صنعت چه گفتند؟

نشست «مجلس قوی برای ایران قوی» امروز با محوریت تحقق شعار سال با حضور نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، نشست «مجلس قوی برای ایران قوی» امروز با محوریت تحقق شعار سال با حضور نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

عبدالحسین روح الامینی، سمیه گلپور، مجتبی رحماندوست، زهره طبیب زاده، ابوالفضل زهره‌وند، علی اصغر پورمحمدی، بیژن نوباوه وطن، حسین نجابت، پیمان فلسفی، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، سعید آجرلو، مجتبی زارعی و محمد سراج کاندیدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در این نشست سه ساعته به معرفی سوابق و برنامه‌های خود پرداختند. 

روح‌الامینی: شکل‌گیری مجلس قوی در رفع مشکلات کشور اثرگذار است

عبدالحسین روح‌الامینی نخستین نامزدی بود که با معرفی سوابق خود از مردم خواست تا افراد اصلح و کارآمد را برای حضور در مجلس انتخاب کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم افزود: شکل‌گیری مجلس قوی به ایران قوی کمک می‌کند و می‌تواند در رفع مشکلات کشور اثرگذار باشد. ما می‌توانیم با تجارب علمی و جنبش دانشجویی و سیاسی که در خط مستقیم امام بوده و در کنار آن با بلوغی که در عرصه‌های سیاسی و اجرایی پیدا کرده‌ایم، به مردم خدمت کنیم.

روح الامینی تحول برای مردم و کارآمدی مجلس آینده را نیازمند روی کار آمدن کارآمدترین‌ها در دور دوم انتخابات دانست. وی همچنین پس از سخنان خود برای پرسش و پاسخ دانشجویی نماند، اما شماره تماس خود را برای دانشجویان حاضر در جلسه خواند و گفت به سوالات آنها پاسخ خواهد داد.

دانشگاه علم و صنعت ایران , مجلس شورای اسلامی ایران , انتخابات مجلس شواری اسلامی ,

گلپور: بیمه تامین اجتماعی بیش از 3 میلیون کارگر ساختمانی اختلال دارد/ به دنبال قوانین زمین مانده هستیم

سمیه گلپور دومین کاندیدای راه‌یافته به دور انتخابات مجلس در تهران بود که در میان دانشجویان علم و صنعت صحبت کرد. 

وی با اشاره به سابقه فعالیت 16 ساله خود در دفاع از جامعه کارگری گفت: کارگران در حوزه قانون گذاری جز شورای عالی اشتغال، کار و ایمنی و بهداشت جایگاهی ندارند. اگر در این شوراها چیزی تصویب شود معادل تصویب در مجلس است؛ اما چون سه ضلع تصمیم ساز شامل کارفرما، کارگر و دولت می‌شود گاهاً باعث می‌شود که مطالبات کارگری در عرصه وجود به شکل واقعی حضور پیدا نکنند.

دانشگاه علم و صنعت ایران , مجلس شورای اسلامی ایران , انتخابات مجلس شواری اسلامی ,

گلپور با اشاره به اینکه ما بیشتر تشریفاتی و زینتی با مسائل کارگران برخورد می‌کنیم افزود: سال گذشته روح‌الله عجمیان را که یک کارگر ساده بود عریان به زمین کشیدند در حالی که طبق مصوبه همین کشور مصوب شده است که بیمه داشته باشد؛ اما همین بیمه را هم نداشت و با این وجود آنطور پای نظام جانش را فدا کرد. امروز بیش از 3 میلیون کارگر ساختمانی بیمه تامین اجتماعیشان دچار خلل است و به همین خاطر ما به دنبال قوانینی که در مجلس روی زمین مانده هستیم.

این نامزد انتخابات مجلس ادامه داد: حضور من جهت اخذ رای نیست و اگر روزی به مجلس راه یابم به عنوان این است که بگویم در مجلس نماینده‌ای برای کارگران وجود ندارد.

رحماندوست: در مجلس به دنبال محقق شدن کارهایی که در کتاب رای حلال گفتم هستم 

مجتبی رحماندوست به عنوان سومین نامزد حاضر در این مراسم گفت: یکی از موضوعاتی که قصد داریم در مجلس آینده به آن بپردازیم بحث بانکداری و اقتصاد متکی به دلار و عناصری است که با مبانی اسلامی جور درنمی‌آید. امروز در جامعه سه قشر فقرا داریم که دو قشر شناسنامه فقر دارند و زیر مجموعه کمیته امداد و بهزیستی هستند و یک قشر شناسنامه فقر ندارند و وضعیت خوبی هم ندارند.

دانشگاه علم و صنعت ایران , مجلس شورای اسلامی ایران , انتخابات مجلس شواری اسلامی ,

وی ادامه داد: من به دنبال محقق شدن کارهایی هستم که در کتاب رای حلال در موردشان صحبت کردم و قصد دارم اگر وارد مجلس شدم آنها را دنبال کنم.

طبیب زاده: اصلاحیه قانون اسیدپاشی از اقدامات من در مجلس بود

زهره طبیب زاده نیز در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت گفت: قبل از دولت نهم بحث کنوانسیون رفع تبعیض زنان مطرح بود و در دولت اصلاحات رئیس جمهور وقت در یکی از سفرهایش به نیویورک پیوستن به این کنوانسیون را غیرقانونی امضا کرده بود این مورد در مجلس مطرح شد و شورای نگهبان با این کنوانسیون مخالفت کرد. چرا که مفاد آن با 100 ماده قوانین بالا دستی و قانون اساسی کشور مغایرت داشت و یک درگیری در مجمع تشخیص ایجاد شد. 

وی افزود: در همین راستا ما در دولت نهم مصوبه‌ای را در شورای عالی انقلاب فرهنگی تحت عنوان منشور حقوق زنان و مسئولیت‌های زن مسلمان تصویب کردیم. این منشور مورد تایید 25 کشور در سازمان ملل هم قرار گرفت پس چنانچه ما منشورهای داخلی داشته باشیم پیوستن به منشورهای غربی جایز نیست. ما توانستیم با این کار  اختلاف چندین ساله بین مجمع تشخیص مصلت نظام، شورای نگهبان و  مجلس در این خصوص را رفع کنیم.

این نامزد انتخابات مجلس با اشاره به سه کار عمده خود در مجلس گفت: اصلاحیه قانون اسید پاشی در حوزه زنان را من دادم که برایش حکم محاربه قرار داده و امکانات کافی برای فرد آسیب دیده گذاشتیم. همچنین حدود خرید و فروش مواد اسیدی تعیین شد. مورد دوم اصلاحیه در خصوص به کارگیری مدیران کارآمد بود که ضعف‌هایش اصلاح شد. مورد سوم امحا زباله‌های صنعتی و پزشکی و اصلاح قراردادهای مربوط به آنها بود و افزایش بودجه از یک میلیارد به چهار میلیارد تومان بهزیستی برای زنان و دختران آسیب دیده و خیابانی بود.

ظهره‌وند: بیرون از پارادایم و تفکر ولایی هستیم/ شیوه حکمرانی نیاز به تغییر دارد

ابوالفضل ظهره‌وند دیگر نامزد انتخابات مجلس گفت: در کشور ما 60 میلیون نفر یارانه 300 هزار می‌گیرند و این چیز خوبی نیست و شکاف بین بدنه اجتماعی تعریض می‌شود. یکی از چیزهایی که در 45سال انقلاب تاکنون نتوانستیم پاسخ درستی برایش پیدا کنیم چیستی و چرایی وضعیت جامعه است. ما باید پاسخ دهیم ایران قوی یعنی چه و شکاف بین مدیریت فرصت و مدیریت تهدید را کم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: من پاسخ این سوالات را از برکت قران درآوردم. ما بیرون از پارادایم و تفکر ولایی هستیم و باید در حکمرانی، شیوه خود را عوض کنیم که برای این هم مدلها و طرح هایی دارم. 

قویدانشگاه علم و صنعت ایران , مجلس شورای اسلامی ایران , انتخابات مجلس شواری اسلامی ,

علی اصغر پورمحمدی به توضیحی از رزومه کاری خود پرداخت و نشست را به خاطر حضور در جلسه‌ای دیگر ترک کرد که با واکنش دانشجویان حاضر در مراسم مواجه شد.

نوباوه: مجلس باید مجلسِ تضارب اندیشه‌ها باشد

بیژن نوباوه وطن با طرح این سوال که چرا بسیاری از مصوبات مجلس به درد جامعه نمی‌خورد؟ گفت: چرا از همه این مصوبات خبر ندارید؟ چند هزار قانون داریم که به درد نمی‌خورد؟ بسیاری از قوانین بر اساس نیاز کشور نیست. اگر مجلس بر اساس نیاز امروز پیش برود مشکلات حل خواهد شد. مجلس نیازمند حرکت بر اساس نیاز مردم است نه خودکامگی. بسیاری از این قوانین بر اساس دیدگاه‌های سیاسی بنا می‌شود و مجلس باید مجلس تضارب اندیشه‌ها باشد. 

حسین نجابت و پیمان فلسفی کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس نیز به توضیحی از رزومه کاری خود پرداختند.

دانشگاه علم و صنعت ایران , مجلس شورای اسلامی ایران , انتخابات مجلس شواری اسلامی ,

سلیمی: اصلاح هرچه سریعتر قانون بانکداری، تعارض منافع و آیین نامه داخلی مجلس

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در خصوص بحث شفافیت گفت: صراحتا عرض کنم که این قانون در دست اندازهایی افتاد اما اینکه شفافیت باید نتیجه دهد در زمان انتخابات مشخص می‌شود. در سامانه شفافیت مراجعه کنید و ببینید فقط یک روز غیبت داشتم و حضورم مستمر بوده. ما در سال گذشته دو قانون داشتیم که یک ماهه نمایندگان آن را اصلاح کردند. یکی از آنها قانون انتخابات بود. 

وی تاکید کرد: اصلاح قانون بانکداری باید هرچه زودتر صورت پذیرد و اصلاح آیین نامه داخلی مجلس و قانون تعارض منافع باید در اولویت قرار گیرد. 

آجرلو: در مقابل رانت‌ بازی‌ها خواهم ایستاد/ در مجلس آینده روند خودروسازی رانتی باید اصلاح شود

سعید آجرلو نیز در ادامه این نشست گفت: در مجلس آینده قدرت نماینده باید در راستای منافع مردم به کار گرفته شود و من شخصا به روند رانت بازی‌ در عزل و نصب‌ها معترضم و در مقابل این روند خواهم ایستاد.

وی ادامه داد: روابط نمایندگان تهران باید با مردم اصلاح شود. مردم این حوزه انتخابیه باید نمایندگان و حامیان خود را بشناسند. در مجلس آینده وقتی برای دوقطبی سازی جعلی ساختن نداریم. مردم معترضند، نظام بانکی و روند شرکتهای دولتی و خودروسازی رانتی باید اصلاح شوند. باید سیاست جبرانی مناسب برای بهبود وضعیت معیشتی مردم اتخاذ شود. همچنین موضوع کالا برگ باید پیگیری شود. نام این مجلس باید، مجلس ایمان و امید و صدایش صدای محرومین و طیف های مختلف باشد. 

مجتبی زارعی و محمد سراج نیز در دقایق پایانی نشست رسیدند و دقایق کوتاهی را به بیان رزومه کاری خود پرداختند.

دانشگاه علم و صنعت ایران , مجلس شورای اسلامی ایران , انتخابات مجلس شواری اسلامی ,

در پایان این نشست تعدادی از دانشجویان حاضر در سالن سوالات خود را از کاندیدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس پرسیدند.

گلپور در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای پس از ورود به مجلس دارد گفت: مطالبه دانشجویان را برای قشر کارگر ضعیف و کم می‌دانم. جمعیت کارگری کشور 14میلیون نفر است که با احتساب خانواده‌هایشان 40 میلیون نفر می‌شود همچنین 10 میلیون کارگر غیر رسمی هم داریم. آن وقت کارگر افغان داخل کارخانه ها جای کارگر داخلی را گرفته است.

وی افزود: اگر وارد مجلس شوم از وزیر خواهم پرسید چرا ماده 41 قانون کار اجرا نمی‌شود؟ 

طبیب زاده نیز در خصوص اجرای طرح نور گفت: 32 دستگاه در کشور برای مساله حجاب مسئولیت دارند، اما در واقع آنجایی که ابتدا باید کنترل شود تولیدی های پوشاک و لباس است. بخش صلبی برای طرح نور است، دولت باید بخش ایجابی آن را اصلاح کند. همچنین قانون حجاب یک قانون اجتماعی ست و باید اجرا شود. 

انتهای پیام/

واژه های کاربردی مرتبط
لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایسنا : ویدیو/ صعود یاران جادوگر به فینال کنفرانس غرب NBA

ایرنا : آب تالاب آق‌قلعه نقده سرریز کرد

ایسنا : بازدیدرئیسی از پروژه ترانزیتی جاده‌ای و ریلی ارس به‌عنوان بخشی از کریدور شرق-غرب

ایرنا : ابلاغ بیش از ۵۰ بخشنامه و آیین نامه در راستای اجرای قانون جوانی جمیت

ایسنا : حمایت غذایی از ۱۶۹۰ کودک یزدی/بهبود رشد در نیمی از این کودکان

ایلنا : احتمال کاهش نرخ تورم کم است/ خریداران هیجانی ارز، فروشنده شدند

ایلنا : قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

ایرنا : پارادوومیدانی قهرمانی جهان؛ مدال پاپی هم پس گرفته شد

ایرنا : ۱۲ هزار و ۹۰۹ واحد نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی به مرحله پی سازی رسید

ایسنا : برگزاری نخستین گفتاورد ملی نخبگان در چهارمحال و بختیاری

ایسنا : سرمایه‌گذاران بومی به ظرفیت‌های سرمایه گذاری درون استان ورود کنند

ایسنا : آمیختن سبک زندگی کریمانه با هنر آن را نهادینه می‌کند

ایلنا : بازدید رئیسی از پروژه ترانزیتی جاده‌ای و ریلی ارس به‌عنوان بخشی از کریدور شرق-غرب

مهر : پذیرش ورود VAR به ایران سخت بود/همه داوران لایسنس می‌گیرند

ایلنا : قیمت بیت کوین و ارز‌های دیجیتال امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

ایسنا : میانگین زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی بجنورد ۴ دقیقه است

ایسنا : تمام داوران ایرانی لایسنس VAR می‌گیرند

ایسنا : جواب تست هیچ‌کدام است!

ایسنا : تاج: VAR با ورود زنان به ورزشگاه در ارتباط است

ایسنا : تاکید امام رضا(ع) در ارزیابی‌ها بر محور تقوا و پاکی افراد بود

ایسنا : ایلان ماسک برای راه‌اندازی استارلینک وارد اندونزی شد

ایلنا : برنامه‌های موزه‌های دفینه در هفته میراث فرهنگی اعلام شد

مهر : افزایش ۳۸ درصدی مشترکان آب و فاضلاب تهران طی ۱۰ سال

مهر : برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) باحضور خدام حرم مطهر رضوی در ایلام

ایسنا : کم‌آبی در قزوین و راه‌هایی که می‌توان با این چالش مقابله کرد

مهر : مکاشفه دولت از ظرفیت دستان صنعت‌ساز/ قدری دیر اما غنیمت!

صدا و سیما : سومی پورتو با پاس گل طارمی، بیستمین قهرمانی اسپورتینگ

ایسنا : یارانه ۳۰۰ هزار تومانی امشب واریز می‌شود

ایرنا : حزب‌الله به دنبال کور کردن سامانه‌های رصد اسرائیل است

مهر : استقبال مردم علی آباد کتول از پرچم متبرک حرم امام رضا(ع)

ایرنا : جریمه میلیاردی، فرجام قاچاقچی لوازم خانگی در ملایر

ایرنا : «اعزام نیرو به اوکراین»؛ درخواست «زلنسکی» از ناتو برای نخستین بار از آغاز جنگ با روسیه

ایلنا : اعلام ۵ راهبرد ستاد اربعین استان تهران

ایلنا : انتقال گاز ترکمنستان به ترکیه از مسیر آذربایجان و گرجستان

ایسنا : واکنش چمران به قطع درختان بوستان چیتگر و ساخت هتل پنج ستاره در پارک‌های جنگلی تهران

مهر : تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۵ سال به تاجیکستان سفر کرد

تسنیم : مستندسازان روایت زیست بوم استان خود را جدی دنبال کنند

ایلنا : سفر فرستاده کاخ سفید در امور اسرا به دوحه

ایرنا : بیشترین فراوانی گونه‌های جانوری آذربایجان‌شرقی کدامند؟

ایسنا : آخرین وضعیت واردات نهاده‌های دامی در بنادر کشور

ایسنا : رفع محدودیت بارداری در سنین زیر ۱۸ و بالای ۳۵ سال/ تشکیل کارگروه مقابله با سقط عمدی

تسنیم : وزارت بهداشت: باورهای نادرست درباره فرزندآوری را اصلاح کردیم

ایسنا : کیفیت هوای امروز تهران چگونه است؟

ایرنا : استاندار لرستان: مدیریت کارآمد در هنگامه حوادث خسارات را به حداقل می رساند

ایلنا : در شرایط سخت فعلی به جای اینکه خرید از کشاورز انجام شود چند دلال و سلطان اقدام به واردات می کنند

ایلنا : به جای خرید گندم و جو از کشاورز چند دلال و سلطان اقدام به واردات می کنند

ایرنا : هتریک شهسواری در کسب سهمیه المپیک؛ کاپیتان مسافر پاریس شد

ایرنا : هتریک شهسواری در کسب سهمیه المپیک /کاپیتان مسافر پاریس شد

ایرنا : کتاب شعر «سه‌تاک»  شاعر دشتستانی وارد بازار نشر شد

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید