نماینده مجلس تسهیل‌گر دولت نیست/ کشور کمبود منابع ندارد

مشهد- ایرنا - ۲ نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات روز دوشنبه در نشست پرسش و پاسخ و مناظره در دانشگاه پیام نور مشهد به پرسش‌های دانشجویان در موضوعات مختلف پاسخ گفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از نامزدهای حوزه انتخابیه مشهد و کلات با اشاره به شکل گیری نظام اسلامی بر اساس جمهوریت و اسلامیت، گفت: مردم در تمام مراحل انقلاب باید حرف آخر را بزنند و حال آنکه نگاه برخی از مسوولان به مردم صحیح نیست و این در شرایطی است که مسوولان باید در خدمت مردم باشند.

حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری در این مناظره انتخاباتی گفت: در گام دوم انقلاب، رهبری تاکید بر توجه به جمهوریت نظام داشتند تا مردم در تمام شوون حکومتی نقش پررنگتری ایفا کنند، از سوی دیگر اسلامیت نظام، با دغدغه دینی مردم شکل گرفته است و می دانیم که اسلام پاسخگوی تمام نیازهای بشریت است، ولی کمتر به آن توجه شده است.

وی با انتقاد از رفتار برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نماینده مجلس قرار نیست تسهیل‌گر دولت باشد بلکه باید برای حمایت و احقاق حق مردم با شجاعت بایستد.

این نامزد انتخاباتی گفت: اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه مسوولان باشد و اکنون با توجه به تورم بالایی که وجود دارد، چتر حمایت از اقشار ضعیف گسترش یابد.

این نامزد انتخاباتی با اشاره به اینکه به دلیل آشنایی با ادبیات و فقه حکومتی، می تواند نیاز مردم را در ادبیات حکومتی و بالادستی پیگیری کند، ادامه داد: متاسفانه هنوز برخی دولتی ها به بخش خصوصی اعتماد ندارند که باید این نگاه تغییر یابد.

وی افزود: حتی رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع تاکید داشتند، از سوی دیگر همه دولت ها شعار عدم وابستگی به نفت را می دهند ولی حتی در این دولت نیز شاهد این وابستگی هستیم و این در حالی است که ما کشور فقیری نیستیم و سرزمین ما سرشار از معادن و ذخایری است که به درستی مورد استفاده قرار نگرفته است.

حجت الاسلام اخلاقی امیری گفت: بانک ها نباید بنگاه داری کنند ولی حتی شاهد هستیم در واگذاری تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس به ۲ شرکت، یکی ذیل بانک ملی و دیگری زیرمجموعه بانک شهر مشغول به فعالیت هستند و این آفت بزرگی برای اقتصاد کشور به شمار می‌آید.

وی افزود: بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و این درحالی است که برخی از این شرکتها در ابتدای حرکت خود نیاز به حمایت مالی دارند که در ادامه امکان درآمدزایی بالایی را برای کشور فراهم می‌آورند.

این نامزد انتخاباتی با انتقاد از بی اعتنایی به اصل ۴۵ قانون اساسی با موضوع انفال، اظهار کرد: حدود ۱۲ هزار معدن در کشور ما فعال است ولی متاسفانه این معادن در اختیار ۳۰۰ خانواده قرار دارد و به جای آنکه موجب توزیع عدالت در کشور شوند، خود بی عدالتی را در کشور رواج داده اند.

اخلاقی امیری گفت: مجلس وظیفه قانونگذاری و نظارت دارد و این در حالی است که قوانین بسیار خوبی در کشور وضع شده است ولی وظیفه نظارتی مجلس شورای اسلامی کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ این در حالی است که هم‌راستایی دولت و مجلس، نباید موجب ضعف در نظارت ها شده و امور با تعارف و مصلحت اندیشی پیگیری شود.

او افزود: جوان سرشار از امید است و در حالی که شعار استفاده از ظرفیت جوانان داده می شود ولی گاه در عمل به آن اعتقاد و اطمینانی وجود ندارد که باید نقاط قوت جوانان را دیده و تقویت کرد و ایرادات آنان را کمتر مورد توجه قرار داد.

وی بیان کرد: سرمایه کشور آموزش عالی است و باید کمیسیون آموزش عالی تقویت شود تا دانشگاه ها جایگاه واقعی خود را پیدا کنند زیرا علم به عنوان سرمایه کشور جایگاه ویژه ای دارد و می تواند برای کشور قدرت ایجاد کند.

شایسته سالاری کمرنگ است

دیگر نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات حوزه انتخابیه مشهد و کلات در این نشست، گفت: اعتقاد دارم در نظام اسلامی، بهترین امکانات و شرایط وجود دارد؛ ولی عدم توجه به شایسته سالاری موجب مشکلاتی در کشورمان شده است.

کاظم معتمدی فر ادامه داد: جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی آسیب پذیر است و باید افرادی با تجربه، همراه با دانش مرتبط و توانمند در مجلس حضور پیدا کنند و با شجاعتی که دارند به دور از هر شائبه از حق مردم دفاع کنند.

وی ادامه داد: مشکلی در قوانین وضع شده نداریم، بلکه در اجرا ضعیف هستیم و باید شایسته سالاری شکل بگیرد تا افراد توانمند بتوانند قوانین را به درستی در کشور اجرا کنند.

این نامزد انتخاباتی با اشاره به اینکه اگر مشکل شایسته سالاری در کشور حل شود، بسیاری از ایرادات برطرف می‌شود، اظهار کرد: عدالت خواهی باید اجرا شود تا همه در جای خود قرار گیرند و این اقدام موجب تولید ثروت، ایجاد رفاه و امنیت برای مردم می‌شود.

معتمدی فر اظهار کرد: اکنون ۲ شرکت بزرگ خودروسازی کشور به گونه ای وابسته به دولت و هر ۲ نیز دارای ضعف مالی هستند و چه فسادهایی را ایجاد کرده اند که موجب رنجش اقشار ضعیف جامعه شده است‌، باید انحصار خودروسازی در کشور ما کنار گذاشته شود تا مردم بتوانند از خودروهای ایمن و ارزان تر بهره ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اصلاح نظام آموزشی کشور تاکید کرد و ادامه داد: اکنون خروجی دانشگاه ما با ورودی به بازار و صنعت نسبتی ندارد و این نشان از ناهماهنگی بین آموزش های آکادمیک با نیاز جامعه است؛ وقتی درس در کنار حوزه کسب و کار پیگیری شود، تجربه و علم متناسب با هم رشد می‌کنند ولی اکنون در این نظام آموزشی رقابتی، افراد شاخص علمی توسط دیگر کشورها جذب می‌شوند و افراد کمتری به صنایع کشور وارد می‌شوند.

این نامزد انتخاباتی حوزه مشهد و کلات اظهار کرد: مزیت های دانشگاه پیام نور نسبت به سایر مراکز آموزشی باید سنجیده شود و برگزاری کلاسهای آموزشی باید دارای توجیه اقتصادی باشد، شکل گیری یک کلاس در دوره کارشناسی و با حضور پنج دانشجو منطقی نیست و باید رشته های مورد نیاز جامعه در دانشگاه وجود داشته باشد تا دانشجویان بیشتری جذب دانشگاه شوند.

او گفت: گاهی روش حل مساله را بلد نیستیم و با ایجاد جنجال سعی در انحراف اذهان عمومی داریم، باید قوانین به درستی وضع و اجرا شود تا در نهایت کشورمان به رشد و پیشرفت بهتری دست پیدا کند.

معتمدی فر افزود: کمبود منابع در کشورمان وجود ندارد بلکه در مدیریت آن دچار ضعف هستیم به عنوان نمونه در کشور ما بنزین ارزان تر از آب به فروش می‌رسد.

استان خراسان رضوی با ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که اسفند گذشته در دور نخست دوازدهمین دوره انتخابات سرنوشت ۱۷ کرسی نمایندگی این استان در خانه ملت روشن شد و در دور دوم انتخابات باید تکلیف یک کرسی باقی مانده از حوزه انتخابیه مشهد و کلات مشخص شود که "کاظم معتمدی فر" و "حسنعلی اخلاقی امیری" برای تصاحب آن رقابت دارند.

مرحله دوم انتخابات دوزادهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جمعه ۲۱ اردیبهشت جاری برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایسنا : ورود سامانه بارشی جدید طی دو روز آینده به همدان

ایسنا : تمام دستگاه‌ها برای امنیت شغلی کارگران پای کار باشند

تسنیم : ایران در شمار ده کشور برتر دنیا در ساخت ماهواره قرار دارد

تسنیم : مزایده 100 کانتینر چای خارجی ر و صد‌ها تن برنج در هرمزگان

مهر : دیدار جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح با خانواده شهید رحمانی

مهر : روزنامه‌های صبح یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایسنا : افتتاح بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

ایرنا : الگوی حکمرانی رضوی مردم‌محور است/ نیازمند فناوری نرم سیره اهل بیت(ع) هستیم

ایسنا : اجرای ۴۵۰ برنامه فرهنگی کتاب‌محور در دهه کرامت

ایسنا : ملک سلمان تحت معاینات پزشکی قرار می‌گیرد

ایرنا : رستوران مجتمع گردشگری براسان زاهدان پلمب شد

ایرنا : شمار شهدای رسانه در نوار غزه به ۱۴۵ نفر رسید

صدا و سیما : درخواست تسریع در جبران خسارات سیل در خراسان رضوی

ایسنا : ایرانی‌ها از اولین ملت‌هایی هستند که کتابت را آغاز کردند

مهر : پایداری در بازار تولید و مصرف مرغ

ایلنا : سرمربی جدید بارسلونا از فوتبال زنان می‌آید

تسنیم : پارک علم و فناوری سلامت در شهرکرد تأسیس می‌شود

مهر : امنیت شغلی دغدغه است/ اولویت با جهش تولید

مهر : ۱۳ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در کردستان راه اندازی شد

ایسنا : آنروا: حدود ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت رفح آواره شده‌اند

صدا و سیما : پاسخ مقاومت به حملات رژیم صهیونیستی

مهر : افتتاح سد قیز قلعه سی با حضور رئیس جمهور

ایلنا : برنامه نفتی اژدها در تهران و بغداد/ یوان به عراق می‌رود، نفت ارزان ایران به چین!

ایرنا : یک هکتار اراضی کشاورزی در جنوب تهران آزاد سازی شد

ایرنا : دستگاه‌ها باید برای اجرای «اولویت‌های پژوهش و فناوری کشور» برنامه‌ریزی کنند

صدا و سیما : تقدیر از دو دانشجوی غیرایرانی در موضوع فلسطین

ایسنا : بهره‌برداری از مرکز رصد جمعیت ثبت احوال در بندرعباس

ایرنا : می‌خواهیم زنده بمانیم

ایسنا : فایننشال تایمز: بلاتکلیفی نتانیاهو نگرانی‌ درباره «جنگ ابدی» در غزه را افزایش داده است

مهر : حریق بزرگ انبار چوب در جاده کلات مهار شد

تسنیم : وقتی اینترنشنال محکوم مواد مخدر را فعال سیاسی جا می‌زند‌!

ایرنا : استاندارد همدان در حوزه اوزان و مقیاس رتبه ششم کشور را دارد

مهر : چهارمین سال خشکسالی در تهران/مصرف آب هر تهرانی چقدر است

مهر : چهارمین خشکسالی در تهران/ مصرف آب هر تهرانی چقدر است؟

ایرنا : ضریب پرباری شبکه برق تهران به بیش از ۷۰ درصد است

صدا و سیما : سد مرزی قیز قلعه سی در آستانه افتتاح

مهر : اعلام شرایط تحصیل دانشجویان ایرانی در دو دانشگاه قبرسی و لهستانی

ایلنا : قانونی با موضوع «تحریم مقامات و نهادهای دخیل در سرکوب جنبش دانشجویی معترض در آمریکا» طراحی شود

مهر : هوای اصفهان در ۳ منطقه پاک است/ شاخص ۸ شهر استان بر مدار زرد

ایرنا : پایگاه رفاه ایرانیان پنجره ملی واحد برای تحلیل معیشت ایرانیان است

مهر : روند مثبت تقویت دیپلماسی آب کشور در سال‌های اخیر

تسنیم : شکسته شدن رکورد وزیر سابق ورزش پس از 29 سال

ایرنا : فیلم/ غواصی آزاد همراه با نجات لاک‌پشت‌های جزیره لارک

ایرنا : تب کریمه کنگو تا ۴۰ درصد سبب مرگ و میر می‌شود/ حمل غیر مجاز دام عاملی در انتقال کنه آلوده

ایلنا : اوسمار با پرسپولیس به توافق رسید

تسنیم : حمایت از بخش خصوصی بومی در طرح‌های سرمایه‌گذاری

مهر : ریزش ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس در شروع معاملات

ایسنا : ویروسی به نام زیبایی

تسنیم : رویارویی سیاست خارجی روسیه و غرب به مرحله حاد رسیده است

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید