نامزد دور دوم مجلس در گنبدکاووس: هم‌افزایی مجلس و دولت در رفع مشکلات ضروری است
قرجه طیار نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس، هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر میان مجلس و دولت را برای رفع مسائل و مشکلات کشور ضروری دانست و تصریح کرد: هر یک از این دو قوه ظرفیت‌های قانونی خوبی در اختیار دارند که می‌توانند با استفاده از آن به حل مشکلات بخش‌های گوناگون شتاب دهند.

قرجه طیار که سابقه نمایندگی مردم گنبدکاووس در مجلس دهم را در کارنامه دارد، در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، بیان کرد: مجلس و دولت می‌توانند در تصویب طرح‌ها و لوایح با استفاده از نقطه نظرهای کارشناسی به یکدیگر کمک کنند که سود آن به کشور و مردم برسد ضمن اینکه نمایندگان مجلس می‌توانند از تصویب طرح‌ها و لوایحی که منافع مردم در نظر گرفته نشده یا به زیان آنها باشد، جلوگیری کنند.

وی با رفیع دانستن جایگاه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس آینده با استفاده از ظرفیت‌های قانونی که در اختیار دارد باید رفع مسائل و مشکلات اقتصادی و کاهش دغدغه‌ خانواده‌ها و جوانان را در حوزه اشتغال و مسکن در اولویت قرار دهد.

طیار ادامه داد: در حوزه نظارت هم اگر دولت در اجرای قوانین مصوب مجلس کوتاهی کرد، نمایندگان باید با استفاده از ابزارهای نظارتی که در اختیار دارند مانند تذکر، سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص در تمام امور کشور و کمیسیون اصل ۹٠ که مرکز تظلم خواهی مردم است، پیگیر اجرای قوانین باشند.

منطقه آزاد اینچه برون موتور محرک جهش اقتصادی گلستان است

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس همچنین تصویب منطقه آزاد تجاری - صنعتی «اینچه‌برون» در مجلس دهم را بزرگ‌ترین طرح تحول‌آفرین گلستان از زمان تفکیک (۲۵ سال پیش) از استان مازندران دانست و گفت: شتاب در آغاز به کار این منطقه به جبران عقب‌ماندگی‌ صنعتی و تجاری و جهش اقتصادی گلستان کمک خواهد کرد.

طیار با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد تجاری اینچه برون تاکید کرد: باید از امتیازهایی که دولت برای مناطق آزاد پیش بینی کرده با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و شتاب در راه‌اندازی آن استفاده کنیم زیرا آغاز به کار این منطقه آزاد تجاری حداقل برای ۴۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

نامزد دور دوم مجلس در گنبدکاووس: هم‌افزایی مجلس و دولت در رفع مشکلات ضروری است

وی که در مجلس دهم عضو کمیسیون اقتصادی و کمیته پول بانکی، عضو هیات رییسه فراکسیون مناطق آزاد، ناظر مجلس در شورای عالی اصناف کشور و شورای برنامه‌ریزی گلستان بوده است، اضافه کرد: ایجاد این تعداد فرصت شغلی افزون بر رفع و کاهش معضل بیکاری جوانان منطقه به توسعه و جهش اقتصادی این استان شمالی و جبران عقب ماندگی‌های زیرساختی آن در بخش صنعت و تجارت کمک زیادی خواهد کرد.

به گفته طیار، با اجرایی شدن این طرح که باید با کار جهادی و انقلابی به عملیات راه‌اندازی آن سرعت بیشتری داد، بخش صنعت گلستان که سال‌ها به دلیل کشاورزی بودن، دچار عقب ماندگی‌های زیرساختی شده بود، متحول خواهد شد.

زیرساخت‌های بهداشت و درمان گنبدکاووس کافی نیست

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس همچنین با اشاره به برخی مشکلات این شهرستان در بخش‌های گوناگون، اظهار کرد: کمک به رفع معضل بیکاری، کاهش نگرانی‌های اقتصادی و معیشتی مردم مانند تورم و پیگیری تکمیل برخی پروژه‌های نیمه تمام از مهمترین مشکلات این منطقه و کشور است که باید در اولویت کار مجلس آینده و مجمع نمایندگان استان گلستان قرار بگیرد.

طیار ضعف در زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان را از جمله مشکلات مهم گنبدکاووس دانست و گفت: با توجه به این که این شهرستان مرکز ثقل ارائه خدمات درمانی به ۶ شهرستان دیگر منطقه شرق استان گلستان با مجموع جمعیت یک میلیون نفر است، زیرساخت‌های کنونی این حوزه جوابگوی نیاز مردم نیست.

وی شتاب در ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس که افزون بر یک دهه از تصویب آن می‌گذرد را از مطالبات مردم این شهرستان از دولت دانست و افزود: ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در شرق گلستان به مرکزیت گنبدکاووس با توجه به ظرفیت‌های موجود از جمله وجود هفت بیمارستان دولتی، خصوصی و نیمه دولتی و فعالیت افزون بر ۵۰۰ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص در این شهر، از دیگر نیازهای ضروری و به حق مردم این دیار است تا از مزایا و امکانات آن بهره ببرند.

گنبدکاووس نیاز ضروری به جاده کنارگذر دارد

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس همچنین با گلایه از عقب ماندگی‌ زیرساختی این شهرستان مرزی در حوزه راه‌ بیان کرد: به‌ سبب ضعف در زیرساخت‌های این بخش و حجم بالای تردد، همواره شاهد حوادث ناگوار رانندگی و زیان دیدن مردم هستیم که در صورت گرفتن رای اعتماد دوباره مردم، این موضوع در اولویت‌ پیگیری قرار خواهد گرفت.

طیار افزود: اتصال به کریدور شمال- جنوب با پیگیری جدی تکمیل ۲۰ کیلومتر باقی مانده جاده ترانزیتی گنبدکاووس به مرز اینچه برون موسوم به جاده نفت محقق خواهد شد ضمن اینکه بحث جاده کنارگذر این شهر هم که از نیازهای ضروری شهرستان و مورد تایید وزارت راه و شهرسازی است با پیگیری رفع موانع میراث فرهنگی، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ضرورت احداث راه آهن اینچه برون- گنبدکاووس- آزادشهر- شاهرود

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس همچنین برخورداری مردم این شهرستان و نیز اهالی شرق استان گلستان از راه‌آهن را از مطالبات اصلی و به حق مردم این منطقه دانست و افزود: از چند دهه گذشته راه‌آهن مسافربری گرگان - گنبد - بجنورد - مشهد مطرح بود که به سبب مشکلات اعتباری در سطح کلان اجرایی نشده و امیدی به ساخت آن نیست.

طیار گفت: ساخت راه آهن اینچه برون - گنبدکاووس - آزادشهر - شاهرود به سبب موقعیت جغرافیایی این شهرستان و استان گلستان در همسایگی با ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای میانه و نیاز این کشورها برای دستیابی به آب‌های آزاد، ضروری است زیرا راه‌آهن کنونی اینچه‌برون به گرگان و تهران جوابگوی حجم بالای بار و کالای کشورهای آسیای میانه نیست.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح ریلی که در بعد مسافت حدود هزار کیلومتر مسیر دستیابی به راه آهن سراسری و کریدور شمال به جنوب را کوتاهتر می‌کند و هزینه اجرای آن، مقرون به صرفه است باید با جدیت مورد پیگیری و اجرا قرار گیرد زیرا به توسعه تجارت و ترانزیت بین المللی استان گلستان و کشورمان کمک زیادی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، قرجه طیار متولد سال ۱۳۵۵ شهرستان گنبدکاووس است، وی دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی، مدیریت و حقوق خصوصی، نماینده دوره دهم مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی بوده که پس از یک دوره وقفه، دوباره شانس خود را برای حضور دوباره در خانه ملت آزموده است.

وی در سال ۱۳۹۴ با کسب ۵۰ هزار و ۸۲۲ رای بر ۹ رقیب دیگر خود پیروز و روانه مجلس شد، طیار پیش از این، رییس بانک تجارت شعبه کلاله بود و شهید اترک طیار نماینده اسبق گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، عموی وی است.

در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ که با مشارکت ۵۴ درصدی مردم گلستان برگزار شد ۶ نماینده از هفت کرسی این استان در مجلس دوازدهم انتخاب شدند و انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس به دلیل نرسیدن مجموع آرا نامزدهای به حد نصاب یک‌ پنجم مجموع آرا ماخوذه به دور دوم کشیده شد.

مطابق ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، چنانچه در مرحله نخست برای یک یا چند نفر از داوطلبان حداقل یک‌پنجم آرا حاصل نگردید، انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد

قرجه طیار در دور نخست دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و از مجموع ۱۳۰ هزار و ۸۵ رایی که مردم شهرستان گنبدکاووس در صندوق‌ها انداختند، ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای کسب کرد.

همچنین برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در این حوزه انتخابیه ۲۳٠ شعبه اخذ رای تدارک دیده شده که ۲٠۳ شعبه آن در بخش مرکزی و شهر گنبدکاووس و ۲۷ شعبه هم در بخش مرزی داشلی برون مستقر خواهد شد.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایرنا : اثرگذاری آثار ویژه دفاع‌مقدس نیازمند طرحهای ابتکاری است

ایرنا : دستگیری عاملان نزاع و قدرت‌نمایی در پمپ بنزین سیرجان 

تسنیم : بهادری: برخی از اعضای دولت در مسیر تبریز هستند

ایسنا : هفتمی خسرونژاد در فینال پارالل قهرمانی آسیا

ایرنا : نقش موثر زنان در تبلیغ دینی/ تبلیغات اسلامی، پای کار توانمندسازی بانوان در زاهدان

تسنیم : 5 لباس‌فروشی متخلف در کاشان پلمب شد

ایسنا : خبر شهادت برخی از همراهان رئیس‌جمهور مورد تایید نیست

مهر : مراسم تعویض پرچم گنبد منور حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

تسنیم : توزیع کارت ورود به جلسه 36 هزار دانش‌آموز

مهر : فرصت ۲۰ روزه مودیان مالیاتی برای ارسال فهرست حقوق بگیران

ایسنا : بهادری جهرمی: معاون اجرایی به تبریز رفت/ آخرین گزارش‌ها از سانحه اخیر در دولت ارائه شد

ایرنا : چند نکته و راهنمای خرید ملک در قبرس

ایرنا : سپاه الغدیر یزد در بزرگداشت سالگرد فتح خرمشهر ۱۰۰ برنامه اجرا می کند

ایرنا : بهترین لاستیک خارجی کدام است؟

ایرنا : پایین‌ترین نرخ تورم به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

ایلنا : اعزام ۸ دستگاه آمبولانس به محل حادثه/ ادامه عملیات هوایی ممکن نبود

ایرنا : سارقان کابل برق در قم دستگیر شدند

ایرنا : تجلیل از واحدهای برتر ستادی، استانی و شعب بانک توسعه تعاون

ایسنا : مرور برخی خبرهای رسیده سینما و تئاتر

مهر : اولین تصاویر محل حادثه عملیات جستجوی سانحه بالگرد رییس جمهور

مهر : هنوز اثری از بالگرد حامل رییس جمهور یافت نشده است

تسنیم : محل دقیق سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور مشخص شد

ایرنا : اعزام هشت آمبولانس به محل وقوع سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور/ امکان امداد هوایی وجود ندارد

ایرنا : اعزام ۸ آمبولانس به محل وقوع سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور/ امکان امداد هوایی وجود ندارد

ایسنا : توسعه پوشش‌ بیمه اجتماعی، راهکاری برای مشارکت مردم در تولید

ایرنا : بودجه به همه بقاع متبرکه کشور اختصاص یافت

ایرنا : دانشگاه برای حل مشکلات مازندران برنامه ارائه کند

ایسنا : امکان امداد هوایی درمحل حادثه برای بالگرد رئیس جمهور وجودندارد/ اعزام تیم‌های پیاده و 8آمبولانس

ایسنا : امکان امدادرسانی هوایی در محل حادثه برای بالگرد رئیس جمهور وجودندارد/ اعزام تیم‌های پیاده

ایسنا : امکان امدادهوایی درمحل حادثه برای بالگرد رئیس جمهور وجودندارد/ اعزام تیم‌های پیاده و ۸ آمبولانس

ایرنا : فرماندارپردیس: مشکل تردد کودکان استثنایی در شورای ترافیک شهرستان مرتفع می شود

تسنیم : آخرین وضعیت محمد محبی از زبان کارپین

تسنیم : اعزام 8 آمبولانس به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور

ایرنا : دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای حل مشکلات مازندران برنامه دارد

مهر : اولین تصاویر عملیات جستجو برای یافتن محل سانحه بالگرد رییس‌جمهور

ایرنا : معاون وزیر جهاد کشاورزی: ۳۰۰ میلیون اصله نهال در کشور تولید شد

ایرنا : ۲۳۹ کیلوگرم تریاک در شرق اصفهان کشف شد

ایلنا : حاضران در بالگرد سانحه دیده چه کسانی هستند؟

ایسنا : قابی از زندگی خانواده ۹ نفره نرجس و نورالله

مهر : حمایت‌های آمریکا عامل تداوم جنایت‌های اسرائیل است

ایرنا : استاندار مازندران: دولت حامی گروه های جهادی است

ایلنا : امیدوارم اخبار واصله درست نباشد

مهر : سازمان بهداشت جهانی: از گزارش‌ها دراطراف بیمارستان عدوان نگرانیم

تسنیم : اجرای 11 هزار سازه آبخیزداری در کردستان

ایرنا : زیارت امام رئوف با یک پرچم سبز+ فیلم

صدا و سیما : منتظریم گروه‌های امدادی به‌محل حادثه بالگرد رئیس جمهور برسند

صدا و سیما : وزیر کشور: منتظریم گروه‌های امدادی به‌محل حادثه بالگرد رئیس جمهور برسند

مهر : برگزاری آزمون برای انتخاب داور مسابقات قرآنی

ایرنا : پنج هزار میلیارد ریال در زنبورستان‌های یزد سرمایه گذاری شده است

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید