بیشترین امدادرسانی به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان

رئیس جمعیت هلال احمر از امداد رسانی به ۴۸۰ روستای سیل زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

بیشترین امدادرسانی به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، کولیوند در نشست خبری با رسانه‌ها به مناسبت هفته هلال احمر با اشاره به اینکه ۴۸۰ روستا امداد رسانی شده است گفت: برخی از روستا‌ها در محاصره آب بودند، اما از طریق بالگرد و قایق به سیل زدگان امدادرسانی شد و به هر شکل ممکن امدادرسانی صورت گرفت. هر نقطه‌ای نیز که به علت دورافتاده بودن از امدادرسانی محروم شده بودند، پس از ارزیابی تمامی اقلام به دست آنها رسید. تمام تلاش انجام شد تا به همه مردم سیل زده کمک رسانی شود. 


وی ادامه داد: بیشترین پرواز برای امدادرسانی به سیل زدگان سیستان صورت گرفت و بیماران حاد به مراکز درمانی منتقل شدند تا گره‌ای از مشکلات مردم سیل زده سیستان و بلوچستان باز شود. باید توجه داشت که در برخی نقاط چندین بار به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان کمک رسانی شد.

کولیوند ادامه داد: در آستانه آغاز هفته هلال احمر هستیم و هر روز از این هفته نشانگر خدمات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است. در ابتدای این هفته مراسم افتتاح نمایشگاه دست آورد‌های امداد و نجات را خواهیم داشت که همزمان با آن پویش اهدای خون نیز کلید می‌خورد.

وی با اشاره به جایگاه شهدای امدادگر در کشور افزود: هفته هلال احمر فرصت مناسبی برای گرامی داشت یاد شهدا به خصوص شهدای امدادگر است که در تمامی عرصه‌ها در خط مقدم خدمت رسانی به مردم بودند.
کولیوند با اشاره به نقش موثر زنان در هلال احمر تصریح کرد: در هفته هلال احمر تلاش می‌شود تا قسمتی از توانایی‌ها و توانمندی‌های بانوان هلال احمر تشریح شود. بانوانی که در تمامی عرصه‌های فعالیت جمعیت فعالیت داشته و با ایثار و از خودگذشتگی الگوی موفقی برای جمعیت‌های ملی هستند.
این مقام مسئول در هلال احمر با اشاره به جایگاه ملی جمعیت ایران در میان جمعیت‌های ملی هلال احمر و صلیب سرخ گفت: دایره فعالیت‌های هلال احمر امروز به قدری وسیع است که این جمعیت را در میان برترین‌های جهان قرار داده است. همین امروز و همزمان با آغاز هفته هلال احمر، پایش سلامت حجاج در دستور کار قرار دارد و به شکل منظم و تخصصی در حال انجام است. علاوه بر این خدمت رسانی به مردم لحظه‌ای متوقف نمی‌شود و در این راستا در ابتدا تجهیز نیرو‌های هلال احمر آغاز شده و بالگرد‌های زمین گیر شده هلال احمر اورهال شده اند.

وی افزود: خرید ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی امداد آغاز و تلاش می‌شود تا این روند با کمک همیشگی دولت سیزدهم ادامه یابد. در روز‌های آینده این خودرو‌ها به ناوگان هلال احمر اضافه می‌شوند و در مرحله بعد ۱۵۰۰ خودروی نجات دیگر به ناوگان هلال احمر اضافه می‌شود.
کولیوند توضیح داد: تجهیز پایگاه‌های امداد کوهستان، بیمه امدادگران و افزایش دریافتی آنها قسمت دیگری از فعالیت‌ها برای چابک سازی امداد و نجات بود. همین اقدامات سبب شد تا هلال احمر ایران در ماموریت‌های بین المللی فعال بوده و نشان برتر ایثار دولت ترکیه و نشان برتر جمعیت‌های ملی را دریافت کند.
وی افزود: این دست آورد‌ها با مشارکت داوطلبان ممکن شده، داوطلبانی که امسال تعداد آنها به ۳ میلیون نفر رسیده است. ساماندهی این نیرو‌ها نیز به شکلی جدی آغاز شده که تیم‌های سحر، سفیران حمایت روانی، گروه‌های یاس که فعالیت اجتماعی برای آنها تعریف شده، نمونه‌ای از آن است. هدف از این فعالیت‌ها توانمندی سازی جامعه است.

کولیوند تاکید کرد: بهداشت، درمان و توانبخشی نیز قسمت دیگری از حوزه فعالیتی هلال احمر است که بازتاب آن را می‌توان در بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و درمانگاه‌های هلال احمر مشاهده کرد که روزانه نیاز دارویی و درمانی هزاران نفر از شهروندان را برطرف می‌کنند. در این عرصه مراکز درمانی خودگردان هلال احمر در خارج از کشور نیز فعال بوده و نام نیکی از ایران در جهان به جا گذاشته اند. در همین راستا بزودی مرکز درمانی هلال احمر در تاجیکستان نیز بازگشایی می‌شود.

وی افزود: هلال احمر ایران امروز در جهان جایگاه بالایی دارد که این سبب شد تا کرسی‌های متعددی در عرصه جهانی به هلال احمر ایران برسد. این جایگاه سبب شد تا کنگره‌های برگزار شده در حوزه سلامت در اربعین و حقوق بشردوستانه فلسطین با اقبال جهانی برگزار و نمایندگان ده‌ها کشور در این کنگره‌ها شرکت کردند. تاثیرگذاری هلال احمر ایران سبب شده تا امروز یک اجماع جهانی علیه اقدامات رژیم صهیونیستی شکل گیرد و مسئولین صلیب سرخ جهانی از این رژیم تحت عنوان اشغالگر یاد کنند. هلال احمر در سایر عرصه‌ها نیز عملکرد بین المللی خوبی داشته و با ۲۴ کشور توافق نامه همکاری به امضا رسانده است.

کولیوند با اشاره به عملیات هلال احمر در حج گفت: درمانگاه‌ها و مراکز درمانی هلال احمر در حج فعال هستند. انتخاب نیرو‌های درمانی نهایی شده و توصیه‌ها به پزشکان انجام شده تا حجاج در سلامت کامل مراسم خود را انجام دهند. به گفته وزارت بهداشت عربستان، خدمات هلال احمر در مراسم حج جز بهترین ارائه خدمات بوده و کشور‌های دیگر در حال الگوبرداری از شیوه پوشش پزشکی هلال احمر هستند. علاوه بر این در مراسم اربعین نیز از روز اول پیاده روی اربعین اقدام به خدمت رسانی می‌کنیم و با استقرار پزشکان در مسیر پیاده روی، خدمات رسانی به زائران را به صورت سراسری انجام می‌دهیم.
وی افزود: مسئولین عراقی نیز به صورت کامل با هلال احمر همکاری می‌کنند و در یک هم افزایی مطلوب بهترین خدمات به زائران در حوزه امداد و درمان ارائه می‌شود. هلال احمر پوشش امدادی و درمانی پیاده روی اربعین را از داخل کشور آغاز می‌کند و تمامی مسیر‌های منتهی به مرز را پوشش خواهد داد. در مرز‌ها و در داخل کشور عراق نیز با همکاری طرف عراقی، در موکب ها، مراکز درمانی و بیمارستان هلال احمر به صورت ویژه مستقر خواهیم بود تا بهترین خدمات به زائران ارائه شود. 

رییس هلال احمر با قدردانی از حمایت مجلس و دولت از هلال احمر، خاطرنشان کرد: بودجه اختصاص یافته به هلال احمر برای فعالیت‌هایی که جمعیت انجام می‌دهد کافی نیست و باید مورد توجه جدی قرار گیرد. حوزه فعالیت‌های هلال احمر گسترده است و باید بودجه متناسب با آن اختصاص یابد.

کولیوند در قسمت دیگری از نشست خبری خود با اشاره به همکاری با مجموعه‌های دانش بنیان، گفت: امروز در ساخت ارتز، پروتز، اندام مصنوعی و دارو‌های جدید همکاری خوبی با دانش بنیان‌ها آغاز شده و تلاش می‌شود تا در حوزه امداد و نجات نیز همکاری با دانش بنیان‌ها به شکل جدی‌تر پیگیری شود.
کولیوند در خصوص حوادث احتمالی تهران گفت: مسئول مدیریت بحران در پایتخت، شهرداری تهران است و هلال احمر در این عرصه دستگاه همکار و متولی امداد و نجات است. با این وجود هلال احمر تمهیداتی اندیشیده است تا میزان خسارت‌های احتمالی در حوادث به حداقل برسد. با این وجود باید امیدوار بود که در تهران حادثه‌ای رخ ندهد، زیرا آمادگی کامل برای رسیدگی به یک حادثه بزرگ وجود ندارد. با این جود هلال احمر انبار‌های اضطراری را آماده و تجهیزات کامل در این انبار‌ها وجود دارد. امروز تلاش می‌شود تا با آموزش، سطح آگاهی را نسبت به حوادث احتمالی ارتقا دهیم.

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


ایلنا : تلنگری که خداحافظی دژاگه به ما زد

ایسنا : ۲۱۲ کیلوگرم شمش طلا معامله شد

مهر : پیگیری خبرنگار مهر از محل وقوع حادثه بالگرد رییس جمهور

تسنیم : فرمول یک| فرستاپن فاتح گرندپری ایتالیا شد

صدا و سیما : فعالیت کارگروه گردشگری دوچرخه آغاز شد

صدا و سیما : تکلیف وزارت ارشاد به تهیه برنامه جامع زیارت ظرف شش ماه

ایسنا : تمام موقوفات و بقاع متبرکه دارای برنامه و بودجه شدند

ایلنا : اینجا دورافتاده‌ترین نقطه دنیاست

ایسنا : ویدیو/ کولیوند: ۴۰ تیم واکنش سریع در حال بررسی محل سانحه هستند

ایسنا : آخرین خبرها از حادثه برای بالگرد رئیس جمهور/ اعزام ۴۰ تن امدادی و جستجو برای یافتن بالگرد

ایسنا : آخرین خبرها از حادثه بالگرد رئیس جمهور/ اعزام ۴۰ تیم واکنش سریع و جستجو برای یافتن بالگرد

تسنیم : بخش‌زنده| برگزاری دعا در حرم رضوی برای سلامتی رئیس‌جمهور

ایسنا : ویدیو/ تصاویر مه فوق سنگین در محل جست‌وجوی بالگرد رئیس جمهور

مهر : مردم استان تهران امشب برای سلامتی رییس جمهور دعا می کنند

مهر : مردم استان تهران برای سلامتی رییس جمهور دعا می کنند

ایرنا : مسابقه دوچرخه سواری بین المللی البرز پایان یافت

مهر : تصاویر هوای نامساعد ورزقان؛ منطقه حادثه بالگرد رییس جمهور

مهر : مردم به منطقه سانحه هلی کوپتر رییس جمهور نروند

ایسنا : آموزش‌های جهاددانشگاهی «اشتغال محور» است

ایلنا : ترکیب تاتنهام مقابل شفیلد یونایتد مشخص شد

صدا و سیما : تشکیل جلسه تجسس و نجات در فرودگاه تبریز

ایلنا : بازتاب سانحه هوایی برای رئیس‌جمهور ایران در رسانه‌های جهان

مهر : تشکیلات مخفی شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در فلسطین چگونه فعالیت می کند؟

صدا و سیما : حذف همه دور برگردان‌های بزرگراه شهید باقری

مهر : ترور نیروهای پلیس نوار غزه را محکوم می‌کنیم

ایرنا : اکبریان: پیشنهاد مستقیم نه، اما چیزهایی می‌شنیدم؛ با خاطیان برخورد جدی شود

مهر : لازارینی: نیمی از مردم غزه مجبور به ترک خانه‌های خود هستند

مهر : ادامه جستجوها برای یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور

تسنیم : واکنش کاسمیرو به انتقادات

مهر : سفر فوری رییس هلال‌احمر به تبریز

صدا و سیما : افزایش دزدی خودرو در انگلیس

مهر : برگزاری جلسه تجسس بالگرد حامل رییس جمهور در فرودگاه تبریز

ایلنا : اعلام ترکیب منچستریونایتد مقابل برایتون

ایسنا : نمایندگان مجلس: برای سلامتی رییس‌جمهور دعا کنید

مهر : حضور ۴۰ تیم واکنش سریع در منطقه سانحه بالگرد رییس جمهور

مهر : حضور 40 تیم واکنش سریع در منطقه سانحه بالگرد رییس جمهور

صدا و سیما : رد کردن تابستان فقط با ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب

ایسنا : نتایج درخشان تیم پاورلیفتینگ خراسان‌رضوی در مسابقات کشوری

تسنیم : اثربخشی 98 درصدی طرح‌های تسهیلات وظیفه در ماندگاری نخبگان

تسنیم : 40 تیم واکنش سریع در منطقه سانحه حضور یافتند

ایلنا : در هیاهوی رقابت سرخابی‌ها: از لیگ یک غافل نشوید

تسنیم : 40 تیم واکنش سریع به محل فرود رئیس جمهور اعزام شده اند

ایلنا : رونمایی از ترکیب چلسی مقابل بورنموث

ایلنا : سفر فوری رئیس هلال‌احمر به تبریز

صدا و سیما : ایران اسلامی غرق در جشن و سرور در شب ولادت ثامن الحجج

ایرنا : سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران ۵۹۲ میلیارد تومان فروخت

مهر : قهرمانی پاراتکواندوکار مرندی در مسابقات قهرمانی آسیا

ایسنا : ادعای آمریکا درباره جاسوسی دریایی چین

ایسنا : نمایشگاه کتاب ۵۹۲ میلیارد تومان فروخت

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید