خدمت کادر درمان به حجاج، جهادی و ورای بسیاری از پروتکل هاست

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به این که خدمت به زائران بیت الله الحرام نیازمند نیروی جهادی و خدمات بسیجی است، گفت: خدمت کادر درمان به حجاج، جهادی و ورای بسیاری از پروتکل هاست.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در همایش «کادر درمانی - بهداشتی عملیات حج ۱۴۰۳» که امروز (سه شنبه) در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، با قدردانی از همه فعالان عرصه بهداشت و درمان در حج پیش رو که به زائران بیت الله الحرام خدمت رسانی می‌کنند، اظهار کرد: حسن تقدیر و تدبیر پایه و اساس زندگی است و کادر درمان حج امسال هم، باید خوب برنامه ریزی کنند و هدف آنها فقط کسب رضایت حق تعالی باشد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر «ودّع الدنیا والراحة و الخلق - از دنیا و آسایش دنیا و مردم، منقطع شو»، افزود: فردی که برای ادای مناسک حج راهی سرزمین وحی می‌شود، باید با مظاهر دنیا و راحتی و آسایش خداحافظی کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه پزشکان و کادر درمان به ویژه در ایام تشریق باید اهتمام و توجه ویژه‌ای به زائران بیت الله الحرام داشته باشند، از پزشکان و کادر درمان خواست که با محبت و دلسوزی تمام با زائران تعامل داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب به اهمیت حسن تدبیر در کلام ائمه (ع) اشاره و اضافه کرد: مولای متقیان فرموده اند که اگر «حسن تدبیر باشد هیچ فقری ایجاد نمی‌شود» و امام سجاد (ع) نیز در دعای ۳۰ صحیفه سجادیه از خداوند متعال می‌خواهد که علاوه بر قدرت بذل و بخشش، حسن تقدیر و خوب برنامه ریزی کردن را هم به ایشان عطا فرماید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان از خداوند متعال برای همه اعضای کادر درمان که در ایام حج به زائران خدمت رسانی می‌کنند، آرزوی توفیق و سعادتمندی کرد.

سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این همایش، با تاکید بر لزوم همکاری پزشکان با مدیران مجموعه و روحانیان کاروان ها، گفت: نظارت بر بهداشت و تغذیه زائران بیت الله الحرام از امور بسیار مهم در حج است.

رئیس جمعیت هلال احمر نیز با اشاره به این که کادر درمان باید توان و علم پزشکی خود را با اخلاص و کمال میل به زائران بیت الله الحرام انفاق کنند، گفت: سلامت محوری باید اساس فعالیت کادر درمان در سال ۱۴۰۳ باشد.

پیرحسین کولیوند اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب دیروز در دیدار با کارگزاران حج، بیانات ارزشمند و گهرباری فرمودند و با اشاره به مقام و منزلت حضرت ابراهیم (ع)، راه کار و ایده‌های جدیدی برای خدمت به حجاج ارائه دادند.

وی با اشاره به اینکه نام حضرت ابراهیم (ع)، بیش از ۶۰ بار در ۲۵ سوره قرآن ذکر شده است، ادامه داد: خداوند متعال در قرآن حضرت ابراهیم (ع) را به عنوان اسوه و الگو معرفی کرده و در آیات و کلام وحی ایشان در زمره اخیار (برگزیدگان)، صالحان، صادقان و صابران قرار گرفته اند.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه، زنده نگه داشتن ایثارگری‌های حضرت ابراهیم (ع) را یکی از فلسفه‌های حج ابراهیمی دانست و گفت: حضرت ابراهیم (ع) جهادگر بودند و در عرصه‌های مختلف با شرک مبارزه کردند و در این زمینه اقدام عملی انجام دادند و به همین خاطر الگو و اسوه است.

کولیوند با اشاره به این که حضرت ابراهیم (ع) در شرایط بسیار سختی قرار داشت، به طوری که حتی دستور گرفت که فرزند خود را ذبح کند، اظهار کرد: ما نیز در طول زندگی و کار در معرض آزمون الهی قرار داریم و از خداوند متعال می‌خواهم که از این آزمون‌ها سربلند خارج شویم.

وی خدمت رسانی به حجاج را اقدامی ارزشمند و از جنس نجات جان انسان‌ها دانست و تصریح کرد: کادر درمان در خدمت میهمانان خداوند متعال در محل نزول وحی و قدمگاه پیامبران است، که این اقدامی بسیار ارزشمند است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به این که حضرت ابراهیم (ع) در شرایط بسیار سختی قرار داشت، به طوری که حتی دستور گرفت که فرزند خود را ذبح کند، گفت: ما نیز در طول زندگی و کار در معرض آزمون الهی قرار داریم و از خداوند متعال می‌خواهم که از این آزمون‌ها سربلند خارج شویم.

کولیوند در ادامه خدمت رسانی به حجاج را اقدامی ارزشمند و از جنس نجات جان انسان‌ها دانست و گفت: کادر درمان در خدمت میهمانان خداوند متعال در محل نزول وحی و قدمگاه پیامبران هستند، که این اقدامی بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به این که اعضای کادر درمان در سرزمین وحی علاوه بر خدمت رسانی به حجاج در حوزه سلامت، از تلاوت قرآن و ذکر نیز غافل نیستند، گفت: من از خادمان عرصه سلامت می‌خواهم که علم و توان پزشکی خود را با اخلاص و کمال میل در خدمت زائران قرار دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر این کادر درمان باید عاشقانه به زائران خدمت کنند، گفت: ما قبل از این که به دنبال درمان باشیم، باید سلامت محور کار کنیم و به مقوله بهداشت محیط و پیشگیری اهتمام جدی داشته باشیم.

کولیوند با اشاره به این که اعضای کادر درمان در سرزمین وحی علاوه بر خدمت رسانی به حجاج در حوزه سلامت، از تلاوت قرآن و ذکر نیز غافل نیستند، گفت: من از خادمان عرصه سلامت می‌خواهم که علم و توان پزشکی خود را با اخلاص و کمال میل در خدمت زائران قرار دهند.

وی با تأکید بر این کادر درمان باید عاشقانه به زائران خدمت کنند، گفت: ما قبل از این که به دنبال درمان باشیم، باید سلامت محور کار کنیم و به مقوله بهداشت محیط و پیشگیری اهتمام جدی داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر از اعضای کادر درمان خواست که مباحث بهداشتی و حوزه سلامت اعم از گرمازدگی، بیماری‌های تنفسی، گوارشی، اسکلتی و عضلانی را در قالب کلاس‌های آموزشی برای حجاج تبیین کنند و همه تلاش آن‌ها متمرکز بر این باشد که زائران در سلامت باشند.

کولیوند گفت: همچنین، از اعضای کادر درمان و بهداشت که قرار است در حج امسال در خدمت زائران باشد، می‌خواهم که با مدیران و روحانیان کاروان‌ها تعامل داشته باشند و زائرانی را که ممکن است به ویژه در ایام تشریق سلامت آن‌ها در معرض خطر قرار گیرد شناسایی و به آن‌ها کمک کنند.

وی با اشاره به اوضاع نوار غزه، اظهار کرد: در طول ۷ ماه اخیر حدود ۲۸ هزار نوازد در غزه متولد شده اند و این در حالی است که ۶۸ هزار و ۷۰۰ خانم باردار هستند و به خدمات پزشکی نیاز دارند.

رئیس حمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین ۱۰ هزار مجروح در غزه هستند که به علت نبود دارو و تجهیزات باید هر چه سریعتر به اماکن درمانی خارج از این منطقه اعزام شوند و بسیاری از کمک‌های بین المللی در شهر «العریش» مصر باقی مانده و تنها ۲۸ درصد کمک‌ها به دست ساکنان غزه رسیده است.

کولیوند افزود: ساکنان غزه با وجود همه سختی و مشکلاتی که دچار آن شده اند، اما بسیار امیدوار و با ایمان هستند و توکل آن‌ها به خداوند متعال بسیار قوی است.

همایش کادر بهداشتی و درمانی حج ۱۴۰۳، امروز سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، پیرحسن کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر و شماری از اعضای کادر درمان که قرار است در حج امسال در خدمت زائران بیت الله الحرام باشند در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما در تهران برگزار شد.

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : عملیات‌های مشترک پیاپی گردان‌های قسام و قدس

ایرنا : استاندار خراسان جنوبی: خیران مدرسه ساز برای تربیت آینده‌سازان از مال خود گذشتند

مهر : بارندگی و مه تا فرداشب درمنطقه حادثه بالگرد رئیس جمهور ادامه دارد

مهر : حرکت تیم‌های امدادی به سمت منطقه حادثه ادامه دارد

ایلنا : ویدیو: گل اول لیورپول به ولورهمپتون توسط مک آلیستر

مهر : غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان با برنامه باشد

ایلنا : از کلیه امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و فراجا برای امدادرسانی استفاده شود

ایسنا : دو طلا و یک برنز دوندگان ایران در ترکیه

مهر : اعضای دولت تمهیدات لازم را در دستور کار قرار دادند

صدا و سیما : داوران هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال

ایرنا : بخش زیادی از ۶۵ همت ارزش محصولات کشاورزی کردستان وارد دیگر بخش ها شده است

صدا و سیما : پیروزی شهرداری گرگان در فینال دوم لیگ برتر بسکتبال

ایرنا : دریادار ایرانی: امنیت دریایی به طور کامل وجود دارد

ایسنا : پایان لیگ برتر هندبال برای زغال سنگ طبس با نتیجه تساوی

ایرنا : کسب سه مدال نمایندگان دوومیدانی ایران در رقابت‌های ترکیه

ایرنا : همکاری تجاری و سرمایه گذاری مالزی و ازبکستان گسترش پیدا می‌کند

ایسنا : طوفان گرگانی‌ها در فینال دوم لیگ بسکتبال/ طبیعت ۱۰۰تایی شد

ایسنا : قرائت دعای توسل به نیت سلامتی رئیس جمهور و هیات همراهشان در حرم حضرت معصومه(س)

ایرنا : وزیر بهداشت: همه امکانات درمانی در محل وقوع حادثه برای بالگرد رئیس جمهور مستقر شده است

ایرنا : حمله گسترده راکتی «سرایا القدس» به نظامیان اشغالگر در اردوگاه «جبالیا»

صدا و سیما : درخواست از بخش خصوصی برای همکاری در تدوین بسته مشوق‌های صنعتی و معدنی

تسنیم : کوهنوردان به کمک نیروهای امدادی رفتند

تسنیم : کوهنوردان به کمک نیروهای جست‌وجوی بالگرد رئیس جمهور رفتند

ایرنا : معاون نخست‌وزیر اسلواکی: جان «رابرت فیکو» دیگر در خطر نیست

مهر : مردم تبریز برای سلامتی رییس جمهور دست به دعا می شوند

مهر : نوای امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء در حرم رضوی

ایرنا : بررسی عملکرد برنامه های کاربردی TeraBox و Remini

ایرنا : سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل زدگان مشهد را تقبل کردند

ایسنا : کلاهبرداری زن و شوهر جوان با رسیدهای جعلی در ۳ استان

ایرنا : شهرداری گرگان جبران کرد؛ تعیین قهرمان در دیدار سوم

صدا و سیما : بازدید سرپرست حجاج ایرانی از هتل محل اسکان زائران در مدینه

مهر : کمیته استعدادیابی ورزشکاران توانیاب و جانباز بوشهر تشکیل شد

ایلنا : هلال‌احمر در سراسر کشور به حالت آماده‌باش درآمده است

ایرنا : آمریکا: گزارش‌ها درباره فرود سخت بالگرد رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران را دنبال می کنیم

ایرنا : آمریکا: گزارش‌ها درباره فرود سخت بالگرد رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران را دنبال می‌کنیم

صدا و سیما : همه موقوفات و بقاع متبرکه دارای برنامه و بودجه شدند

ایرنا : تکمیل پروژه‌های فرهنگی نیمه تمام استان‌ها در اولویت وزارت ارشاد قرار دارد

ایرنا : تکمیل پروژه‌های فرهنگی نیمه‌تمام استان‌ها در اولویت وزارت فرهنگ قرار دارد

مهر : تیم های امدادی و درمانی به محل حادثه اعزام شدند/ وضعیت بد جوی هوا

تسنیم : همه امکانات درمانی در محل سانحه مستقر شده است

مهر : روکش آسفالت راه‌های بوشهر به طول ۱۴۰ کیلومتر آغاز شد

مهر : امکانات درمانی، نیروهای پزشکی و اورژانس در محل سانحه مستقر شد

مهر : امکانات درمانی، نیروهای پزشکی و اورژانس را در محل سانحه مستقر شد

ایلنا : با پیدا شدن بالگرد رئیس‌جمهور اقدامات درمانی را انجام می‌دهیم

ایلنا : امیدواریم با پیدا شدن بالگرد رئیس‌جمهور اقدامات درمانی را انجام دهیم

مهر : قرائت دعای توسل توسط زائران رضوی برای دفع بلا از مسوولان کشوری

تسنیم : اعزام 6 تیم سگ‌های زنده‌یاب به ورزقان

مهر : استقرار آمبولانس‌ها در منطقه ورزقان

ایلنا : ادعای رویترز درباره سانحه هوایی برای بالگرد رئیس‌جمهور ایران

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید