روز ۲۱۵ طوفان الاقصی|رفح همچنان زیر آتش حملات صهیونیست‌ها


روز 215 طوفان الاقصی|رفح همچنان زیر آتش حملات صهیونیست‌ها

جنگ غزه در حالی به‌تدریج وارد هفتمین ماه خود می‌شود که بمباران‌ها همچنان ادامه دارد و همزمان جامعه بین‌المللی جز هشدار اقدامی برای ممانعت از یورش زمینی به رفح انجام نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، 215 روز از جنگ در غزه می‌گذرد و ارتش اشغالگر از دو روز پیش وارد بخش شرقی رفح شده و تنها گذرگاه غزه به مصر را به اشغال خود در آورده است؛ اقدامی که به‌طور کامل ورود کمک‌ها به غزه را متوقف کرده است و همزمان بمباران مناطق مختلف غزه به‌خصوص رفح تشدید شده است.

در این میان صدای هشدارها و محکومیت‌های جهانی همچنان بلند است و دولت‌های غربی نیز جز ابراز نگرانی اقدامی از پیش نمی‌برند. طبق آخرین آمار 113 هزار نفر شهید و مجروح شده‌اند که 70 درصد آن‌ها زنان و کودکان هستند؛ پیکر حدود 10 هزار نفر نیز همچنان زیر آوار ساختمان‌ها مانده است.

رژیم اشغالگر برای کاهش حساسیت جهانی مدعی شده است که یورش به رفح «یک عملیات محدود و تاکتیکی» خواهد بود؛ ادعایی که با حجم بمباران‌ها و همچنین اشغال گذرگاه رفح و همچنین محور فیلادلفیا همخوانی ندارد.

 

کاربران محترم مهمترین تحولات دویست‌‌وپانزدهمین روز عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

****************************************

16:19- تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به تلفات ارتش این رژیم در شمال فلسطین اشغالی اعتراف کردند.

امروز حزب الله در چندین نوبت شهرک‌های مختلف رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که تلفات قطعی به این رژیم وارد کرده است.
رسانه‌های اسرائیلی به هلاکت یک نظامی صهیونیست در شهرک المناره اعتراف کردند.

 

16:18- حمله ترکیبی به اهداف رژیم صهیونیستی در منطقه  الجلیل

اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه اشغالی الجلیل در شمال فلسطین اشغالی با پهپاد و موشک به طور همزمان مورد حمله قرار گرفت.

رسانه‌های عبری از قطع جریان برق در شهرک‌های صهیونیست نشین آویفیم و دوویف خبر دادند.

 

16:17- رسانه‌های عبری: نظریه امنیتی اسرائیل فروپاشیده  است/ 30 سال به  عقب برگشتیم

رسانه های عبری: سران شهرک نشینان در شمال فلسطین اشغالی(در مرز با لبنان) می‌گویند که ما 30 سال به عقب برگشتیم، وضعیت در الجلیل ثابت می‌کند که نظریه امنیتی اسرائیل فروپاشیده است.

 

16:12- پایان نشست سه جانبه نتانیاهو، رئیسان موساد و سیا

نشست سه جانبه میان نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، رئیس موساد و رئیس سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) پایان یافت. هنوز از جزئیات این نشست گزارش بیشتری منتشر نشده است.

 

16:08- ادعای اسرائیل:سیطره ما بر گذرگاه رفح مانع ورود کمک‌ها نخواهد شد

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شد که سیطره ارتش این رژیم بر گذرگاه رفح مانع ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار  غزه نخواهد شد.

 

15:50- هلاکت یک نظامی یگان «یمام» رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت یک نظامی یگان ویژه «یمام» در کرانه باختری خبر داد. این نظامی در جریان یورش اخیر ارتش رژیم اشغالگر به شهرک دیرالغصون در شمال طولکرم و درگیری با رزمندگان مقاومت به شدت زخمی شده بود که  امروز بر اثر شدت جراحات وارده به هلاکت رسید.

 

15:47- حماس با استقبال از موضع باهاما: همه کشورها از حق آزادی ملت فلسطین حمایت کنند

جنبش حماس اعلام کرد: از تصمیم دولت باهاما در به رسمیت شناختن فلسطین استقبال کرده و آن را در راستای خدمت به آرمانهای ملت فلسطین در آزادی و استقلال آن هم در زمانی می دانیم که ملت ما در معرض نسل کشی و کوچاندن هدفمند توسط ارتش جنایتکار اشغالگران قرار دارد.

از همه کشورها می خواهیم از مسئله عادلانه فلسطین و حقوق مردم در آزادی و استقلال و تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس حمایت کنند.

 

15:38- حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی، اطراف شهرک بلیدا در جنوب لبنان را گلوله باران کرد.

 

15:37- رژیم اسرائیل از آمریکا خواسته نگران حمله به رفح نباشد!

وب سایت اکسیوس به نقل از منابعی گزارش داد که ژنرال «الیزر تولدانو» و «مایک هرتزوگ» سفیر رژیم اسرائیل در واشنگتن به طور جداگانه با اعضای کنگره آمریکا دیدار کردند تا نگرانی‌های خود را در مورد جنگ غزه کاهش دهند.

 

15:35- امارات نیز با تأخیر حمله زمینی به رفح را محکوم کرد

پس از گذشت دو روز از تجاوز زمینی رژیم صهیونیستی به رفح واقع در جنوب نوار غزه ، وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای رسمی این تجاوز را محکوم کرد.

 

15:27- حمله موشکی حزب الله به تجمع نظامیان صهیونیست

حزب الله اعلام کرد که نظامیان رژیم اسرائیل را در سایت نظامی الراهب با موشک هدایت شونده، هدف قرار داده است. همزمان با این عملیات، دستگاه‌های جاسوسی صهیونیست‌ها نیز در این سایت هدف قرار گرفته است.

 

15:08- زخمی شدن چهار نظامی صهیونیست در درگیری‌‌های غزه

ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که چهار تن از نظامیان رژیم اسرائیل در درگیری‌های 24 ساعت گذشته در نوار غزه زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسمی، از ابتدای جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه، 520 نفر از نظامیان صهیونیست چه افسر چه سرباز جراحت عمیقی برداشته‌اند. 243 تن از آن‌ها هم اکنون در حال درمان هستند. و 41 تن از نظامیان در اثر آتش خودی کشته شده‌‌اند.

به طور کلی 3361 نظامی صهیونیست از ابتدای جنگ زخمی شده‌اند که 1610 نفر از آن‌ها از زمان آغاز حمله به غزه (5 آبان) بوده است.

 

014:14- افزایش شمار شهدای غزه به 34844

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه به 34844 نفر و تعداد زخمی‌ها نیز از ابتدای هفتم اکتبر به 78404 نفر رسیده است. طی 24 ساعت گذشته نیز 55 شهید و 200 نفر زخمی شده‌اند.

 

14:02- یورش نظامیان صهیونیست به بیت لحم و بستن اجباری اماکن تجاری آن

نظامیان رژیم صهیونیستی پس از یورش به منطقه قدیمی شهرک الخضر در جنوب بیت لحم در کرانه باختری، اماکن تجاری این منطقه را به زور بستند.

 

13:47- السودانی :غزه در معرض نسل‌کشی است و باید متوقف شود

معاون وزیر خارجه آمریکا با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق دیدار کرد که طی آن السودانی تاکید کرد که غزه در معرض نسل کشی قرار دارد و بیشتر قربانیان زن و کودک هستند و به همین سبب باید برای پایان دادن به این جنگ بیشتر تلاش کرد.

 

13:55- پایگاه راهب ارتش رژیم صهیونیستی با موشک هدف قرار گرفت

منابع خبری از شلیک موشک به پایگاه راهب ارتش رژیم صهیونیستی در الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

 

13:41- حمله هوایی رژیم اسرائیل به جنوب لبنان

خبرگزاری لبنان گزارش داد که رژیم اسرائیل شهرک یارون را در شهرستان بنت جبیل واقع در جنوب لبنان هدف حمله هوایی خود قرار داده است.

 

13:27- ارتش اسرائیل مدعی سرنگونی پهپاد در شمال فلسطین اشغالی شد

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل مدعی شد که یک پهپاد از نوع اسکای لارک در کفرسابا سقوط کرده و تحقیقات در این باره در حال انجام است.

 

13:08- سه  عملیات پیاپی حزب الله علیه رژیم صهیونیستی

حزب الله اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی، ساختمانی را در شهرک المناره هدف قرار دادند که نظامیان صهیونیست از آن استفاده می کردند.

بر اساس بیانیه حزب الله، رزمندگان مقاومت در عملیات دیگری، دو ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست را در شهرک آویفیم هدف قرار دادند.

رزمندگان حزب  الله در سومین عملیات خود، مقر نظامیان صهیونیست را در شهر حانیتا هدف قرار دادند.

 

12:40- سقوط یک موشک در شمال فلسطین اشغالی/ هدف قرار گرفتن ساختمان صهیونیست‌ها

 رسانه‌های رژیم اسرائیل از سقوط یک موشک شلیک شده از لبنان در چهارراه گوما واقع در الجلیل خبر دادند که به دنبال این حادثه، حرکت خودروها و عابرین متوقف شده است.

 حزب الله لبنان به دنبال این خبر، اعلام کرد که رزمندگان آن، ساختمانی را که نظامیان صهیونیست از آن در شهرک اشغالی المطله استفاده می‌کردند، هدف قرار داد‌ه‌اند. حزب الله همچنین از حمله به دو ساختمان دیگر در شهرک شلومی خبر داد.

 

11:37- شنیده شدن صدای انفجار در بندر حیفای اشغالی
رسانه‌های رژیم اسرائیل از شنیده شدن صدای چند انفجار در بندر  اشغالی حیفا واقع در شمال غرب فلسطین اشغالی و بلند شدن دود به آسمان خبر دادند.
همزمان با شنیده شدن انفجارها، آژیرهای هشدار نیز در شمال فلسطین اشغالی فعال شده است.

 

11:17-  35شهید و 129 زخمی در حمله به رفح در 24 ساعت گذشته

شبکه الاقصی فلسطین اعلام کرد که در یک روز گذشته، 35 شهید و 129 زخمی به بیمارستان کویت شهر رفح در جنوب غزه منتقل شده‌اند.

 

11:05- اتحادیه آفریقا حمله زمینی اسرائیل به رفح را محکوم کرد

اتحادیه آفریقا طی بیانیه‌ای اقدام ارتش رژیم اسرائیل در حمله زمینی و ورود به منطقه رفح را محکوم کرد و خواستار توقف این حملات شد.

 

10:33- پزشکان بدون مرز: حمله به رفح پیامدهای فاجعه‌بار خواهد داشت

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب فلسطین اشغالی بر بیش از یک میلیون نفر آثار و پیامدهای مخرب و فاجعه بار خواهد داشت و مانع دسترسی به برخی از بیمارستان‌های در معرض نابودی و تخریب خواهد شد.

09:23- قطر حملات رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد

وزارت خارجه قطر اعلام کرد که حملات هوایی رژیم اسرائیل به شهر غزه و اشغال گذرگاه مرزی آن و تهدید به اخراج اهالی اردوگاه پناهندگان در این شهر را محکوم می‌کند.

دوحه خواستار تحرکات فوری بین المللی برای جلوگیری از حمله زمینی رژیم اسرائیل به شهر غزه و تکرار جنایت کشتار و همچنین خواستار حمایت از غیرنظامیان در این منطقه شد.

وزارت خارجه قطر عزم تل‌آویو برای کوچاندن اجباری اهالی رفح را نقض آشکار و خطرناک قوانین بین المللی دانست و گفت که این اقدامات بحران انسانی در نوار غزه محاصره شده را مضاعف می‌کند.

09:02- گردان‌های القسام: درگیری‌های شدیدی با دشمن در رفح داریم

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که هم اکنون وارد درگیری‌های شدید با دشمن صهیونیست در شرق مدینه رفح واقع در جنوب نوار غزه شده‌اند.

روزنامه یدیعوت آحارنوت هم به نقل از «یوسی یهوشع»، تحلیل‌گر و ستون‌نویس نظامی خود نوشت که تحرکات زمینی ارتش اسرائیل در رفح تا این لحظه نشان می‌دهد که «عملیات» سمبلیک و محدود است.

08:51- آمریکا مدعی رهگیری موشک‌ها و پهپادهای یمن شد

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) مدعی شد که توانسته از سه پهپاد یمن، دو پهپاد را دیروز سه‌شنبه در آسمان خلیج عدن رهگیری کرده است.

سنتکام آمریکا همچنین مدعی شد که یک موشک بالستیک یمن را در عدن رهگیری کرده است و این حملات بنا به ادعای آمریکا هیچ تلفات و خساراتی نداشته است.

08:42- موافقان توافق با حماس خیابانی را در تل‌آویو بستند

شماری از صهیونیست‌‌ها امروز چهارشنبه خیابان «ایالون» در شهر تل‌اویو اشغالی را بستند و خواستار  موافقت با انعقاد توافق تبادل اسرا با مقاومت فلسطین در غزه شدند.

.

 

 

08:37- حملات صبحگاهی رژیم اسرائیل به شرق رفح

جنگنده‌ها و توپخانه ارتش رژیم اسرائیل از صبح روز مناطقی در شرق شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند. از ویدیوها که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، صدای تیراندازی به گوش می‌رسد و به احتمال زیاد، درگیری‌های شهری در این مناطق شروع شده است.

 

.

 

.

 

 

08:33- کشف گور جمعی دیگر در بیمارستان شفاء غزه

هفته‌ها بعد از کشف چند گور جمعی در حیاط و محوطه مجمتع بیمارستانی الشفاء در شهر غزه (شمال)، نیروهای امدادی گور دسته جمعی دیگری کشف کردند که شامل پیکر ده‌ها شهید است.
این بیمارستان به مدت یک هفته در اشغال ارتش رژیم اسرائیل بود و نظامیان این رژیم در سایه بایکوت و محاصره این بیمارستان، دست به کشتار زده و ده‌‌ها شهید را در اطراف آن به صورت جمعی دفن کردند. با خروج ارتش اسرائیل از این منطقه، ابعاد جنایت آن‌ها عیان شد.

.

 

 

مصر: اسکله آمریکا هرگز جای گذرگاه رفح را نمی‌گیرد

 «احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر شامگاه سه‌شنبه در یک برنامه تلویزیونی گفت که گذرگاه رفح اصلی‌ترین مسیر برای ورود کمک‌ها به غزه است و طرح‌هایی مانند «اسکله» یا گذرگاه دیگر برای جایگزینی با گذرگاه رفح توهم است.

معاون دبیرکل سازمان ملل: 600هزار کودک در رفح زندگی می‌کنند

مارتین گریفیث معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه گفت که دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه رفح و تهاجم زمینی در این شهر منجر به مرگ تعداد بیشتری از ساکنان و مهاجرت اجباری خواهد شد.

گریفیث افزود: تیم‌های ما همچنان در رفح، جایی که بیش از یک میلیون نفر از جمله 600 هزار کودک در آن به سر می‌برند، حضور دارند.

کشف پیکر 62 شهید در محوطه بیمارستان الشفاء

خبرگزاری شهاب به نقل از سازمان امدادرسانی غزه از کشف پیکر 62 نفر از جمله زنان و کودکان در محوطه بیمارستان الشفاء در غزه خبر داد

الازهر: ورود تانک‌های اسرائیلی به گذرگاه رفح جنایت جنگی است

دانشگاه الازهر مصر در بیانیه‌ای به‌شدت تهاجم تانک‌های ارتش اشغالگر به گذرگاه رفح را محکوم کرد. در بیانیه الازهر آمده است که این تهاجم یک جنایت جنگی همه‌جانبه است.

7 شهید و 14 مجروح در بمباران یک خانه در غزه

در پی بمباران خانه‌ای در محله الزیتون در شهر غزه طبق آخرین آمار تاکنون 7 نفر شهید و 14 تن دیگر زخمی شده‌اند.

در حال تکمیل... .

لینک خبر

لینک های ویژه


گوناگون

بهترین تعمیرگاه بنز در تهران

امداد خودرو مرودشت

امداد خودرو استان مرکزی


آخرین اخبار


مهر : واکنش اخوان المسلمین به سقوط بالگرد حامل رئیسی

ایسنا : چهارمین رویداد «شکوه مادری» در مازندران برگزار شد

ایرنا : واکنش‌های داخلی و بین‌المللی به سانحه بالگرد رئیس‌جمهور

ایسنا : ذکر دعا و توسل برای سلامتی رییس جمهور و همراهان در اراک

ایلنا : اختصاص یک پهپاد و یک بالگرد از سوی ترکیه در عملیات جست‌وجوی بالگرد حامل رئیسی

ایسنا : برگزاری دعای برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان در خراسان شمالی

مهر : تولید ۹۷۲ تن عسل در زنبورستان‌های استان قزوین

مهر : تا فردا شب در محل حادثه پیش بینی مه و بارش باران وجود دارد

تسنیم : تماس تلفنی رشید با مخبر: برای سلامتی رئیسی دعا می‌کنیم

تسنیم : صفری: موفق به صحبت با امام جمعه تبریز شدند

مهر : مردم لرستان برای سلامتی رئیس جمهور دست به دعا شدند

ایلنا : آملی‌لاریجانی برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان طلب عافیت کرد

مهر : مردم «آبی‌بیگلوی» برای سلامتی رییس جمهور دعا کردند

ایسنا : رئیس جمهور عراق: برای سلامتی رئیس جمهور ایران دعا و نماز می خوانیم

مهر : قرائت دعای کساء برای سلامتی رئیس جمهور در خضری

مهر : دعای توسل برای سلامتی خادم الرضا(ع) در قم طنین انداز شد

ایسنا : جنایت‌های رژیم صهیونیستی از مرز نقض حقوق بشر عبور کرده است

ایرنا : حکیم: برای رئیس جمهور ایران و هیات همراهش صحت و سلامتی آرزومندیم

مهر : حضور گسترده مردم ایلام در مراسم دعا برای سلامتی رییس جمهور

ایلنا : ان‌شاءالله خبر سلامتی رئیس‌جمهور و همراهانش قلوب ملت ایران را شادمان کند

مهر : برپایی دعای توسل برای سلامتی رییس جمهور و همراهانش در رشت

مهر : واکنش مصر به سقوط بالگرد حامل «رئیسی»

مهر : قطعه موسیقی «خاک دهکرد» منتشر شد

ایسنا : آرزوی سلامتی مقام‌ها و شخصیت‌های آفریقایی برای رئیس‌جمهور ایران

ایرنا : جزینی: کُشتی، نیازمند تابوشکنی است

مهر : ۱۰۶ واحد پروار بندی دام در استان قزوین به چرخه تولید بازگشت

تسنیم : انشاالله خبر سلامتی رئیس جمهور قلوب ملت ایران را شادمان کند

مهر : مراسم دعا و توسل در تهران

مهر : مردم لامرد برای سلامتی رییس جمهور دست به دعا شدند

تسنیم : پیام حداد عادل در پی وقوع حادثه برای رئیس جمهور

مهر : «مادورو» حوادث مربوط به سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی را دنبال می‌کند

ایسنا : پاکدامن نفر سوم رنکینگ جهان ماند/ ایران به رده هشتم رفت 

ایسنا : برگزاری دعای برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان در تهران

ایسنا : برگزاری دعا برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان در تهران

مهر : دعای توسل برای سلامتی رئیس جمهور در دیلم برگزار شد

تسنیم : لیبرمن: نتانیاهو، گالانت و هالیوی فورا باید استعفا کنند

ایسنا : خبرهایی از پارساپیروزفر، شهاب حسینی و...

مهر : واکنش شخصیت‌های سیاسی به خبر سانحه برای رئیس جمهور

مهر : سه دونده ایران در مسابقات ترکیه طلایی شدند

ایلنا : ابراز نگرانی شخصیت‌های مختلف نشان داد دغدغه ایران مرکز مشترک همه عزیزان است

ایسنا : فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیسی رفت

ایرنا : خوی در مسیر هوشمندسازی با مولفه ارتباطات و سواد رسانه‌ 

ایرنا : تجمع و دعای مردم برای سلامتی رئیس جمهور

ایرنا : تجمع مردم تهران در میدان ولیعصر (عج)

ایسنا : دعای خیر آیت الله نوری همدانی برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان

ایسنا : کسب سه طلا توسط دوندگان ایران در ترکیه

مهر : سگ‌های زنده‌یاب از تهران به محدوده حادثه بالگرد اعزام شدند

ایسنا : پیام رئیس قوه قضائیه، شهردار تهران و ... درپی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

ایسنا : پیام‌های رئیس قوه قضائیه، شهردار تهران و ... درپی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

Loader

در حال دریافت و بارگذاری جدیدترین اخبار

... لطفا چند ثانیه منتظر بمانید